Ugrás a tartalomhoz
aug. 29. 2014

Kalács gyúrós arcoknak

Három gyerek mellett nehéz szigorú diétát tartani. Megállni, hogy a legfinomabb otthagyott falatokat megegye az ember nem egyszerű. Valamelyik nap a lekváros fonott kalács hagyott bennem mély nyomokat, mikor egy egész szelet ott figyelt a reggeli végén és nem volt aki megegye. Azonnal megszületett bennem az ötlet, kalácsot fogok sütni magamnak. Mi van egy rendes kalácsban? Receptje válogatja, de általában liszt, cukor, tej, élesztő, tojás, olaj, só.
Oké, dobjuk ki ami nem jó nekünk és helyettesítsük valami mással.

DSC_0121.JPG

Hozzávalók

A fehér liszt nem "süti" a mi esetünkben, helyette zabpehely liszt kell. Igen ám, de az meg nem marad majd egyben, tehát tegyünk bele egy kis búza proteint is.

A cukor, nem is kérdéses, de azért az élesztő miatt egy kanállal mehet, abba még nem halunk bele, a többi helyet meg édesítőszer.

Tejet az igazi hardcore arcok nem isznak, bár szerintem itt azért annyira nem gáz, de oké legyünk kemények, cseréljük le tejsavó fehérje turmixra, ha natúr van, akkor az még hasonlít is rá, de a vaníliás is teljesen jó, vagy a kakaós kalácsba a csokis.

Élesztő, olaj és a só az muszáj. Bár gondolkodom majd egy próbán, amikor a tej helyett túrót keverek vízzel, abban van némi zsiradék is. Most inkább biztosra mentem.

1/2 kiló körüli kalács volt a cél, ehhez a következőket raktam össze:

  • 100 g búza protein
  • 275 g zabpehely liszt
  • 2 dl víz
  • 30 g tejsavó protein
  • 5 dkg élesztő
  • 1 EK olíva olaj
  • 1 tojás fehérje + a sárgája majd a tészta tetejére kenve
  • 1 EK cukor
  • Édesítőszer ízlés szerint, én úgy szemre nyomkodom, ez 20 nyomás volt, de az nem egy egzakt SI mértékegység :-)
  • 1 kk só


Elkészítés

Az élesztőt érdemes felfuttatni egy kicsit a tejsavó trumixban a cukorral, aztán a sárgáján kívül mindent jó alaposan összekeverünk és várunk. Én egy jó órát kelesztettem, meg is dagadt háromszorosára.
Ha igazi kalácsot süt az ember, akkor itt érkezik el az a pillanat, mikor a keltésztából mindenféle csodaformát lehet készíteni. A mi esetünkben erről ne is álmodjunk. A mi kelt tésztánk egy folyós habos valami lesz, ezért én már a kelesztést is egy szilikon tortaformában végeztem. Sajnos ennyi kompromisszum azért kell. Ha megkelt, akkor a tetejét be kell kenni a tojássárgájával és mehet a sütőbe. Nekem ez sem sikerült, mert annyira puha a tészta, hogy kiszakad az ecsettől, ezért felvizeztem a sárgáját és szétöntöztem a tetején. Kicsit foltos lett a végeredmény, de majdnem tökéletes. Mehet a sütőbe és 45-50 perc alatt kész van 180 fokon.
Light margarinnal megkenve, édesítős eperlekvárral szinte olyan mint az igazi :-)

DSC_0123.JPG

4 adag tartalmaz (lekvár és margarin nélkül):

  • 1846 kcal
  • 152 g fehérje
  • 197 g szénhidrát
  • 48 g zsír

Jó étvágyat!

süti beállítások módosítása