Ugrás a tartalomhoz
ápr. 18. 2014

A diétámról

Előzmények: Túlsúly és a futás, meg a flabélos

[...] A személyre szabott diéta 1500 kcal-át tartalmaz, hét napra lebontva. Egy nap öt étkezésből áll. Az ételek mellett grammban megadva, hogy miből mennyi fogyasztható és hány kalóriát tartalmaz. A kenyér ebben a diétában teljesen tiltólistán van. Se rozs, se teljes kiőrlésű, se semmilyen. Csak Abonett. Nagyon régen volt, amikor én Abonett kenyeret ettem, és egyik napról a másikra fő élelmiszeremmé vált.

BeFunky_BeFunky_Tilt-Shift_2.jpg.jpg

Tízórai

Szinte mindig müzliszelet volt joghurttal, vagy anélkül. Így utólag nekem furcsa, hogy miért pont müzliszelet, de azt hiszem nekem így könnyebb volt. Sajnos nagyon szeretem az édességet és a müzliszelettel ezt a hiányomat tudtam pótolni. Ezen kívül egy olyan nap volt, amikor túró volt Abonettel.

BeFunky_BeFunky_Tilt-Shift_3.jpg.jpg

Ebéd

Ez volt a legnagyobb változás nekem az étkezést tekintve. Rájöttem, hogy a legtöbbször szénhidráttal teli ebédet ettem. Kevés húst fogyasztottam, inkább a hagyományos ételeket preferáltam. Nem különösebben szeretek főzni, ha főzök, akkor olyan ételt választok, ami hamar elkészül, nincs vele sok macera. Részemről újdonság volt a sok zöldség, köztük a jázmin rizs és a brokkoli. A risz az első két hónapban ment, aztán valahogy besokaltam tőle. Inkább maradtak azok a zöldségek, amiket csak párolni kellett, vagy a saláta, legtöbbször öntet nélkül. 

Ebben a diétában az ebéd és heti kétszer a vacsora is csirke-, vagy pulykamell volt. Ennyi csirkehúst nem ettem egész életemben, mint amennyit elfogyasztottam az elmúlt 10 hónap alatt. Ez a része drága, hiába mondják, hogy diétásan és egészségesen étkezni nem drága. Szerintem az, és ez az étrend még nem is a legdrágább kategóriába tartozik. Mert nem volt benne pl. lazac, quinoa, lenmagolaj stb. Viszont, ha az ember odafigyel, hogy milyen minőségű ételt eszik, akkor az bizony nem pénztárca barát. 

Uzsonna és vacsora

Leggyakrabban gyümölcs volt müzliszelettel, vagy gyümölcsjoghurt. A vacsorára olykor tonhalat ettem salátával, vagy sonkát Abonettel, esetleg tükörtojással.

Leegyszerűsítve ez volt az én étrendem, egész decemberig. Azt nem mondom, hogy soha nem feküdtem le éhesen, de egy idő után az ember megszokja a kevesebb adagot és rájön, hogy mennyivel egészségesebben étkezik, mint korábban. 3 hónap alatt közel 15 kg-t fogytam ennek a diétának köszönhetően. Emellett szükségem volt az edzésre is, hiszen anélkül lassabb lett volna a fogyás.