Ugrás a tartalomhoz
máj. 16. 2014

Út a konditeremig

Előzmények: A fejlődés útján

[...]Már egy ideje szerettem volna komolyabb súlyzós edzéseket végezni, de egyszerűen nem tudtam rávenni magam, hogy csak úgy besétáljak egy edzőterembe, pedig akkor már nem volt rajtam plusz húsz kiló felesleg. Egyszerűen tartottam attól, hogy nem tudom megfelelően használni a gépeket, amilyen béna vagyok, még a futópadot sem tudtam volna elindítani. Edzéstervem sem volt, összevissza meg nem akartam gyakorlatokat végezni.
Hosszas böngészés után, végre döntöttem. A hozzánk legközelebbi és jól felszerelt teremnek írtam üzenetet, amelyben érdeklődtem a személyi edző lehetőségéről. Személyi edzőt mindenképp szerettem volna magam mellé. Gondoltam, hogy biztonságot ad a jelenléte, nem fogom magam elveszettnek érezni a rengeteg gép láttán, illetve a legfontosabb, hogy a gyakorlatok helyes elvégzését is megmutassa. Még aznap kaptam is egy telefonszámot.
Nem akartam így járni:

kondi2.jpg

Egy nagyon rendes és felkészült edzővel találkoztam. Az első alkalommal megbeszéltük, hogy mik a céljaim,  mit és mennyit eszem, mennyi és milyen folyadékokat fogyasztok. Kaptam néhány tanácsot a táplálkozás és folyadékfogyasztást illetően. Pl. 2-3 liter víz fogyasztása, mellé mehet a zöld tea, a kávé fogyasztás minimalizálása (max. 1), minél tisztább étkezés, változatos étrend, tartósítószerektől mentes ételek választása stb. Ezek után szintfelmérő volt. 
A szintfelmérő előtt bemelegítettünk, majd megnézte hány hasprést, fekvőtámaszt, guggolást tudok végrehajtani. A hátam a hanyag tartás miatt görbe, így ezt is figyelembe véve állította össze az edzéstervemet, amit egy héten belül meg is kaptam.

Az edzéstervem első napja triszettben végzendő gyakorlatokból állnak. A triszett lényege, hogy három gyakorlat meghatározott ismétléssel egymás után jelent egy sorozatot. Amint a sorozat kész, jöhet a következő triszett.

1. gyakorlatsor
- lehúzás gépen széles fogással 4X15
- evezés gépen 4X15
- combközelítő 4X30

2. gyakorlatsor
- hiperhajlítás ülve gépen 4X15
- hasprés gépen 3X30
- combtávolító 3X30

3. gyakorlatsor
- tárogatás ülve gépen 4X15
- pull over gépen 4X15
- combközelítő 3X30

A második napom a lábedzés, a harmadik nap pedig a váll-bicepsz-has gyakorlatok szuperszettben. Mielőtt nekiláttunk volna az edzésnek, mindig bemelegítéssel kezdtünk. Fejkörzés, vállkörzés, karkörzés, csukló átmozgatása, csípőbemelegítése stb. A bemelegítés után 10 perc futás a futópadon, vagy ellipszis tréner használata, hogy a pulzus megemelkedjen (nálam ez 140 BPM). A gépek megfelelő használatát az edző elmondta, majd a gyakorlatokat konstruálta, majd megnézte, ahogy én végzem őket. Folyamatosan tanácsokkal látott el és mindig felhívta a figyelmemet a helyes testtartásra. A súlyzós edzések végén nyújtás volt soron, majd 15-20 perc kardio. A továbbiakban egyedül végeztem/végzem az edzéseket, de hamarosan újra megkeresem, mert egy új edzéstervre lesz szükségem, hogy megfelelően fejlődjek.

Életem egyik legjobb döntése volt, hogy elkezdtem a súlyzós edzéseket. Mondhatom, hogy a 10 hét alatt is sokat fejlődtem, de még hosszú út áll előttem.