Ugrás a tartalomhoz
júl. 23. 2014

Valódi edzés előtti fokozók kontra kamu kombók

Számos előnyt jelentenek a jó edzés előtti kiegészítők, de csak azok, amelyek értékes összetevőkből épülnek fel. Kiderítjük, melyek ezek és azok, amelyeket nagyban érdemes elkerülni, mert a valóság az, hogy a legtöbb edzés előtti kiegészítő vagy "pörgető" felesleges és hatástalan összetevőket tartalmaz.

Az edzés előtti kiegészítőknek is nagy szerepe van az izomépítésben és zsírégetésben. Az egyik legfontosabbki.png előnye, hogy növeli az energiaszintedet, mert ha az energia szinted nem a lehető legmaximálisabb, akkor az edzést sem tudod végigcsinálni a lehető legnagyobb intenzitással. Az intenzívebb edzés pedig zsírégetés szempontjából a leghatásosabb. Így egy jó edzés előtti kiegészítő nem csak koffeint, hanem más B-vitaminokat és természetes energia boostereket is tartalmaz, annak érdekében, hogy maximalizálja az edzés intenzitását, ezáltal hatékonyan segítve a képzési célok elérését.
Egy másik fontos előny, hogy növeli az izom állóképességet, melyhez viszont elengedhetetlen a pontos arány a legfontosabb aminosavakból is. Ez teszi lehetővé, hogy minél tovább bírd és kitartóbban teljesíts egy edzés folyamán. 

Nitrogén oxid fokozók

Egy gyakran figyelmen kívül hagyott tény, hogy az edzés előtti kiegészítés célja a nitrogén-oxid szint növelése is, azaz növelni a vér áramlását. Ez teszi lehetővé a maximális izom összehúzódást és a megnövekedett tápanyagszállítást a keményen dolgozó izmok számára.
Minél jobb és intenzívebb a véráramlás, annál könnyebb és hatékonyabb a fehérjék és aminosavak beépítése a sejtekbe. Ez azt jelenti, hogy könnyebben regenerálódunk egy intenzív edzés után, mint azok, akik nem fokozzák a nitrogén-oxid szintjét edzés előtt. Mivel a legtöbb ember nem eszik sok szerves gyümölcsöt és zöldséget, amelyek természetes módon növelnék a nitrogén-oxid szintet, egy edzés előtti kiegészítő nagyon hatásos lehet.
Másik fontos szempont, hogy egy edzés előtti kiegészítőnek hatnia kell az izomerőre is, amely jó esetben 5-15%-al dobja meg az erőszinted. Ez az oka, hogy egy-egy ilyen kiegészítő tartalmaz kreatint és más kulcsfontosságú izomépítő aminosavakat.

arm-vascularity.jpg

Árulkodó címkék

A legtöbb edzés előtti kiegészítő azért nem hatékony, mert az összetevők aránya és mennyisége nem megfelelő. Ennek egész egyszerűen az, az oka, hogy a kiegészítőket gyártó cégek leginkább a takarékosság és bevétel céljából, mintsem a te céljaidat túlságosan is segítve készítik el az edzés előtti kombinált összetevőjű kiegészítőket. Gondolj csak bele egy pillanatra: ha relative hamar eléred a céljaidat és elégedett leszel a fizikumoddal talán nem is lenne szükséged további – a kiegészítők sorában csak 3. 4. fontossági helyen lévő - edzés előtti kiegészítőkre. Ez az, amiért oly sok mainstream edzés előtti kiegészítő hatástalan.

Gyakran az is előfordul, hogy elrejtik, vagy fel sem tüntetik a pontos mennyiséget az összetevőkből csak propblend-286x300.jpgegyszerűen ráragasszák a termék ismertetőre a "szabadalmaztatott új fejlesztés" címkét.  A legrosszabb pedig az lehet az egészben, hogy sok összetevőt bele sem tesznek vagy pótolják valami szeméttel.

Tehát van néhány fontos dolog, amire kiemelten ügyelni kell, amikor kiválasztunk egy edzés előtti kiegészítőt: a legfontosabb, amit el kell kerülni, a rettegett "szabadalmaztatott fejlesztés" címszó alatt reklámozott termékek, összetevők nélküli címkével. Ez azt jelenti, hogy a kiegészítő cég rejtőzik, a pontos összetevő mennyiség feltüntetésétől, és alá adagolt a terméket. Ez a legnagyobb figyelmeztető jel, azon kívül, ha a kiegészítő túl olcsónak vagy hatékonynak van feltüntetve. A másik nagy fontos dolog, hogy kerüljük a mesterséges színezékek és töltőanyagokkal felszerelt kiegészítőket.

A legjobb edzés előtti összetevők

Jelenleg 4 összetevőt tudnék ajánlani, amelyek elengedhetetlenek a jó edzés előtti kiegészítéshez és amelyek segítik az izomerő, az állóképesség, az energia és a nitrogén-oxid szint nevelését. Ügyelj  arra, hogy ne válassz olyan edzés előtti kiegészítőt, amely nem tartalmazza ezen 4 kulcsfontosságú összetevő egyikét sem!!

Citrullin-malát: A tejsav súlyosan akadályozza a fizikai teljesítményünket, de ezt a kellemetlen mellékhatást a Citrulline segítségével könnyen kiküszöbölhetjük. Elsődleges szerepe az L-citrullin támogatása a szervezetben, ezáltal optimalizáljuk vér áramlását a szövetekben. Kimutatták, hogy azok, akik edzés előtt kiegészítik az L-citrullin szintjüket, nagyobb izombedurranást tapasztaltak. Citrullin fogyasztók azt is megállapították, hogy jelentősen növekedett a nitrogén-oxid szintjük, melynek hatására több tápanyag jut a sejtekbe, továbbá növeli a fehérjeszintézist és elősegíti a gyorsabb regenerációt.

Beta Alanine:  a Beta alanin egy nagyon fontos, nem esszenciális aminosav. Kimutatták, hogy edzés előtti kiegészítése növeli az izom állóképességet. Ez lehetővé teszi az izmoknak,hogy nagy energiát hosszabb, huzamosabb  ideig fenntatartson. Nagyon jó kombináció lehet a Beta alanin és a kreatin egyszerre alkalmazva, mert a kreatin növeli az izomerőt a béta-alanin pedig növeli izmos állóképességet.

Koffein: A koffein egy erős összetevője egy jó edzés előtti formulának. A koffein egy központi idegrendszeri stimuláns, amely segíti és növeli az energia szintet. Ennek eredménye, - főként akkor, ha szervezeted nincs hozzászokva a napi többszöri koffein bevitelre - a maximális intenzitású edzés. Egy jó edzés előtti kiegészítőnek tartalmaznia kell legalább 300 mg koffeint ami segít maximalizálni az edzés intenzitását és az energia szintet.

Kreatin: A kreatin talán a legfontosabb összetevője egy hatékony edzés előtti kiegészítőnek. A kreatin hozzájárul az erőszint növeléshez és megnöveli az energia termelést az izmokban. Ez lehetővé teszi a nagyobb súlyok teherbírását és maximalizálja az anabolikus hormonokat, amelyeknek óriási izomépítő és zsírégető hatásuk van. Kezdőként egy kreatin monohidrát megfelelő lehet, később pedig kísérletezhetsz egyéb kreatintípusokkal.

Preworkout.jpeg