Ugrás a tartalomhoz
aug. 23. 2014

Rakott túró, a legütősebb kazein finomság

Imádom a túrót, de általában édesen eszem és a sok édesre jól esik néha valami sós. Mivel a túrónak magában szinte semmi íze nincs, ezért némi ízesítéssel bármi elkészíthető belőle. A túrós variációk általában csak úgy kipottyannak a fejemből. Ez is így történt, rám jött az ehetnék, hát gyorsan kitaláltam.

a909c81847d998b849f48fd3982e2d24enchante_cottage-cheese.jpg

A túróból készült ételeknél a mennyiséget a fehérje tartalom alapján szoktam meghatározni, próbálok 50 g fehérjét beleszuszakolni egy adagba. Ez 33 dkg túrót jelentene, ha más nem kerülne bele, de általában igyekszem valamivel „feldobni”, így csökkentve a túró nem túl alacsony zsír és szénhidrát tartalmát. Ehhez leginkább a tojásfehérje vagy tejsavó fehérje por legalkalmasabb, de a tojás vagy light sajt is segít javítani az arányokat.

Hozzávalók (150 g fehérjéhez):

  •           450 g zsírszegény túró
  •           50 g tojásfehérje por
  •           2 egész tojás
  •           50 g light trappista sajt
  •           1 csík bacon szalonna
  •           40 g csirkemell sonka
  •           60 g zabpehely liszt
  •           só, bors ízlés szerint
  •           1 kk. szódabikarbóna

Elkészítés:

Mindent összeöntünk egybe és jó alaposan összekeverjük, hogy a túró széthulljon apró darabokra. Aztán egy szilikon formában vagy sütőpapíron, 180-200 fokon kisütjük 30-45 perc alatt, mivel én szeretem egy kicsit túlsütni a dolgokat. 

Kalória

Fehérje:            150 g

Szénhidrát:        60 g

Zsír:                   29 g

1.110 kcal

439_1.JPG

Jó étvágyat!

Robi