Ugrás a tartalomhoz
sze. 09. 2014

GymFood Week: Kulináris kedd

Tegnap indult rovatunkban a GymFood ételfutár heti menüjét kezdtük el tesztelni és a hétfői, mennyiségből adódó döbbenet után ma már felkészülten, kiszellőztetett fejjel és korgó gyomorral érkeztem az irodába, hogy szembenézzek a mai megmérettetéssel. A mai ételeket még tegnap kinéztem a menüből és már előre dörzsöltem a kezem, hiszen csomó olyan kaja lett mára a csomagba téve, amit alapból is nagyon szeretek és sokszor el is szoktam készíteni. Lássuk mit tartogatott mára a GymFood Builder menü!

20140909_121715.jpg

20140909_121607.jpg

A reggeli

A csomagban egy Tojásos coleslaw várt, ami másfél főtt tojásból és kb. 10-15 dkg répa-káposzta reszelékből állt és valami édekés, finom szószból, amit nem tudok pontosan leírni, hogy miből készült. Az előző napi tojásos bébisaláta életérzéshez nagyon jó passzolt és kezdem úgy érezni, hogy lehet, hogy tényleg ilyen könnyed ételekkel kellene indítanom a reggeleket, ahelyett, hogy zabpelyhet és fehérjét próbálok magamba szuszakolni.

20140909_134727.jpg
Tojásos coleslaw

A tízórai

Zöldséges kölesrizottó. Ti szeretitek a kölest? Nagyon sokan nem is ismerik itthon, vagy ismerik, csak nem tudják azt, hogy ez a köles. Az emberek nagy csak része akkor látta, amikor kisállateledel boltban járt, vagy a szomszédban, amikor a papagájokat etették, pedig ha tudnák, hogy mennyi fontos ásványi anyag és nyomelem van benne és hát azt sem elhanyagolható dolog, hogy elődeink rengeteget megettek belőle, amikor még divatja volt. Idővel sajnos tökéletesen kikopott a magyar gasztronómiából a puliszkával együtt és a helyét átvette a rizs. Otthon ha nem is gyakran, de havonta legalább 2-3 alkalommal csinálok, nagyon könnyű elkészíteni és egy csípős marhapörkölthöz tökéletes köret tud lenni. Persze nem csak ahhoz, de én azzal szeretem leginkább :). A mai menüben rizzsel és zöldségekkel szerepelt, bár méretre nem volt az a hű de nagy adag, súlyra legalább 30 dkg-ot nyomott és rendkívül laktató volt.


20140909_155911.jpg
Zöldséges kölesrizottó

 Az ebéd

Mediterrán lecsós fehérhalfilé jázminrizzsel. A lecsót imádom, ezt már most leszögezhetjük. Persze a Mami-Anyum-félét, vagy azt, amit én csinálok. Na jó, amit én csinálok azt annyira nem, de még mindig jobban szeretem azt, mint a boltit. Nem is szoktam nagy elvárásokat támasztani mások lecsójával szemben emiatt, mindig úgy vagyok vele, hogy amit el kell pusztítani, azt el kell pusztítani. A GymFood lecsója nem az alap magyar lecsó. Jóval paradicsomosabb, mediterrán-fűszeresebb és sűrűbb, mint amit nagyanyáink csináltak és a megfelelő zsírpótlás miatt olivabogyó szeletek is kerültek bele. Ha lecsóként szaladunk Neki, akkor kicsit furcsa lesz elfogyasztani, ha a lecsót kivesszük a nevéből, akkor mindjárt más a helyzet. Így egy nagyon könnyed és finom, de mégis laktató ebédhez jutunk, ami a halnak hála még omega3 zsírsavval is tele van. Hát kell ennél jobb ebéd? A hal egyébként tisztára olyan volt, mintha hekket enne az ember, csak bunda és a jellegzetes sós íz nélkül.

20140909_160155.jpg
Mediterrán lecsós fehérhalfilé jázminrizzsel

 Az uzsonna

Cézársaláta grillezett csirkemellel. A saláta mellé, hogy megmaradjon a megfelelő szénhidrát-arány puffasztott rizs is társult. Olyan volt, amilyennek lennie kell, nagyon finom és nagyon friss. A puffasztott búzát még szoknom kell azért, nekem mindig kimaradt a táplálkozásomból és kicsit furcsa a fokhagymakrémlevesben és  a cézársalátában találkozni vele, de logikus lépés beletenni, amit ha mi már úgyis nélkülözünk, legalább Ők megteszik helyettünk :). Az adag egyébként hatalmas volt és érzésem szerint ebben is benne volt a 20 dkg csirkemell tisztán, megsütve nyomva ennyit. Azt hiszem, hogy kezdek tele lenni és bár jobban bírom ezt a féktelen evést, mint tegnap, a vacsora biztos, hogy két részre lesz osztva. A fejlődést viszont tényleg érzem tegnaphoz képest, ha így haladok, pénteken már nem lesz elég a Builder menü sem, hogy csillapítsa az állandó étvágyam. Na jó, ez nem igaz, 3200 kalória, az 3200 kalória.

 

20140909_122200.jpg
Cézársaláta grillezett csirkemellel
A vacsora
Rakott csirkemell brokkolival és kelbimbóval. Ez az az étel, amit rengeteget csinálok, bár én nem szoktam rakottan elkészíteni, csak felteszem a csirkemellet, megpárolom, aztán mellérakom a kelbimbót és a brokkolit és hagyom azokat is megpuhulni. Ha nagyon nincs már hozzá gusztusom, akkor egy kis mézet is teszek hozzá, így könnyebb az adott héten ötödjére is fintorgás nélkül legyűrni. A GymFood tőlem már jóval messzebb jár, Ők nem csak megpárolták az egészet, hanem egy finom, krémes szósszal eresztették össze, majd tették be a sütőbe az egészet sajttal lefedve. Nagyon finom volt és újat is tudott mutatni a brokkoli-kelbimbó-csirkemell szentháromságban, úgyhogy ha vissza kell majd állnom a főzésre, én is biztos, hogy így fogom csinálni. Az adag itt is hatalmas volt és ahogy délután vizionáltam, csak két részletben tudtam megenni.

 

20140909_122537.jpg
Rakott csirkemell brokkolival és kelbimbóval

 

süti beállítások módosítása