Ugrás a tartalomhoz
sze. 13. 2014

7 mítosz a fehérje fogyasztással kapcsolatban

Rengeteg összeesküvés elméletet lehet hallani a konditermekben a fehérjékkel kapcsolatban. Melyik a jó, melyik nem, mennyit kell belőle enni, mennyit tudunk megemészteni, mikor kell fogyasztani és hogyan? Pedig egyszerű, a fehérje egy a három tápanyag közül. A szervezet lebontja aminosavakra, ami az izomépítés alapja. Ez így volt és lesz ezért fontos, hogy tisztában legyünk a részletekkel. Lássuk hát a tévhiteket Chris Aceto nézete szerint:

images (1).jpg

1. A fehérje porok jobbak, mint az igazi ételek

A fehérje porok felszívódása nagyon jó, és az izomépítés folyamatában ez egy fontos lépés. Azonban az igazi, állati eredetű fehérje források, mint például a tojás, tejtermékek, szárnyasok, vörös húsok és a halak teljesebb, azaz más aminosav profillal rendelkeznek. Néhány többet tartalmaz bizonyos aminosavakból, mint a másik, ezért lehet az, hogy néhány testépítő, mint például Jay Cuttler is azt mondja, hogy ha rendszeresen fogyaszt vörös húsokat, akár naponta kétszer is, akkor sokkal nagyobb tömeget tud építeni. Hogy ez a magas B vitamin vagy kreatin tartalom miatt van, vagy az egyedi aminosav profil miatt azt nem lehet tudni, de az biztos, hogy az optimális izomnöveléshez változatos ételekre van szükségünk különböző aminosav profillal.