Ugrás a tartalomhoz
sze. 15. 2014

Így húzódzkodj két ujjal

Annó volt jópár torna órám a fősuli tesitanszékén, ahol a tornaszerek mindennapos koptatása után természetesen húzódkodtunk is – na nem egyszerűen hajlított vasrúdon, ami a legtöbb edzőterem alapeszköze - hanem afféle mászófalra specializálódott ujjbemélyedéses,  kő vagy inkább szikla alapanyagú falra rögzített eszközzel. Voltak különböző fokozatok, beledughattad akár az összes ujjad (az elsőévesek ezzel kezdik), nyilvánvalóan a tornász múlttal rendelkezők vagy jobb fizikumban lévők esetleg mi testépítők kivételt képeztünk és mi már az első évben 6 ujjal húzódzkodtunk. :) A mutató, középső és gyűrűs ujjunkkal. De mindegy is volt, mert a harmadik év végére sem tudtuk végrehajtani négy ujjal biztonságosan a gyakorlatot. Négy ujjal csak az oktatónk vagánykodott, akinek egyébként van egy sziklamászó egyesülete és egyébként sem ma kezdte. Mindezt azért mondtam el, hogy legyen egy viszonyítási alapotok az alábbi videóban szereplő új avagy ujj Guinness rekordot felállító ázsiai férfihoz képest.

Hat ujjal? Nevetséges… Négy ujjal? Ne bohóckodj már… Két ujjal… Na az már valami, de csakis a legkisebbekkel. Próbáljátok ki és ha sikerül kisujjal 16 ismétlést 29 másodperc alatt teljesítenetek, akkor sanszos, hogy bekerülhettek Ti is a Guinness rekordok könyvébe.