Ugrás a tartalomhoz
okt. 08. 2014

Marihuána és a testépítés - spanglizz, vagy emelj?

Jó kis körkérdés lenne elsőre, hogy emelje fel a kezét az, aki még nem volt beszívva. Nem látom a kezeket. Persze nem azért, mert blogger vagyok és nem látok be a kedves Olvasó nappalijába, hanem azért, mert nem könnyű itthon olyan embert találni, aki legalább egyszer ne szállt volna el az életében. A testépítés persze ott kezdődik, hogy ha dohányzol le se menj a terembe. Miért? Mert sokkal több a véredben a káros anyag, a széndioxid és egyéb szarság, amivel csak ártasz magadnak, másrészt sokkal kevesebb az oxigén, aminek jelentős szerepen van az erőkifejtésben és a regenerálódásban egyaránt. Anno a dinók sem azért nőttek irdatlan nagyra, mert lehetett, hanem azért, mert jóval magasabb volt a légkör oxigénszintje, melynek csökkenésével a Földön élő állatok / növények mérete is arányosan csökkent.

smoking_pot_working_out.jpg

A spanglinak az oxigénszint befolyásolásánál persze jóval több hatása van, amiket most szépen egyenként át is veszünk. A cikk végére nyilván kialakulhat majd mindenkiben egyfajta tiltás, vagy rokonszenv is a ganjázással kapcsolatban, de mi előre leszögeznénk (ahogy a szteroidos cikkeinknél is szoktuk), hogy a célunk nem több, mint az információ átadása, a véleményeteket Nektek kell kialakítani és eldönteni, hogy mi a jó Nektek és mi nem. Persze ki nem látott már olyan drogprevenciós elődadást, ahol a résztvevők a végén legszívesebben betéptek volna?

Negatív hatások

A tüdő és az oxigénszint

Ezzel el is érkeztünk az első ponthoz, ami miatt nem érdemes a testépítés mellett rágyújtani arra a spanglira. Persze alternatív megoldások vannak, egy vízipipa vagy vaporizer csökkentik a károsanyag bevitelt és már azzal is nagy lépést lehet tenni előre, ha kihagyja a jónép a dohányt a folyamatból, de összességében így is, úgy is terhelést kap a tüdő, ami ezáltal kevesebb oxigén felvételére lesz képes ideig-óráig, gyakori, hosszan tartó felhasználás során pedig akár visszafordíthatatlan károsodások is érhetik. Az első negatív hatás tehát a tüdőre és az oxigénfelvételre összpontosul.

Tesztoszteron, volt, nincs

Amellett, hogy a vérben lévő oxigénszintet csökkenti, a tesztoszteronszintre is káros hatása van. Kutatások bizonyítják, hogy azokban, akik rágyújtottak egy-egy spanglira, jelentősen visszaesett a férfinemi-hormon, ami az egyik legfontosabb stimulánsa az izomépítésnek. A néha ganjázóknak jó hír, hogy a betépés után 24 órával ez a szint visszaállt normál értékre.

Lassuló anyagcsere

A fű csökkenti a thyroid hormon szintjét és ezzel az anyagcsere gyorsaságát is. A testépítés egyik lényege viszont az, hogy a tápanyagot minél gyorsabban dolgozzuk fel és raktározzuk el és mindemellett égessük a zsírt, ahogy csak lehet. A hosszútávú ganjázás tehát (azoknál, akik erre kiváltképp hajlamosak), akár behízáshoz is vezethet.

Mértéktelen zabálás

Aki beszívott, az hamarosan be is fog kajálni. A marihuána egyik közismert mellékhatása a rendkívüli éhségérzet és nassolási vágy a betépés ideje alatt. Akinek rossz az étvágya akár a saját hasznára is fordíthatná ezt a hatást, de a betépett ember általában nem csirkemellre és rizsre vágyik, hanem egy nagy adag csokira és kólára. Az így bevitt plusz és rossz kalóriák pedig nem az izmokat, hanem a zsírpárnákat fogják növelni.

Fókusz, punnyadás, rákattanás

Bármennyire is hirdetik, hogy a mariskára nem lehet rászokni, igen is rá lehet! Ha rendszeresen használja az ember, könnyebben rá fog gyújtani edzés helyett, mert az edzés úgyis megvár és egy jointra mindig van idő. Ilyenkor persze az edzés elmarad, másnap jön a bűntudat, amit legkönnyebben egy jó kis jointozással lehet eltüntetni. Ha az illető nem figyel oda és idővel ez rendszeressé válik, akkor gyakorlatilag az összes edzésnek lőttek és emberünk visszakerül az (mindenféle sértés nélkül) átlagember-kategóriába.

medical-weed.jpg

 

Pozitív hatások

Ellazult izomzat

A betépett embereknek nem csak a lelke, de a teste is megnyugszik, így az izomzat is pihenőre és "lazulásra" tér. Ilyen állapotokban még olyan izmok is képesek a nyugalomra, amik egyébként nem. Azoknak tehát, akik kifejezetten merevek, jó szolgálatot tehet a fű, bár megjegyzendő, hogy az így belazult izmok könnyebben is sérülnek, úgyhogy sportolóknak kifejezetten vigyázni kell a betépés alatti ugrabugrákkal.

Fokozott étvágy

Bár fentebb negatív hatásként említettük, azoknál, akiknél  nehéz betermelni a napi 3-4 ezer kalóriát jó segítség lehet a spanglizás. Persze csak akkor, ha nem a nassolást boost-oljuk vele.

Lelki béke, hatalmas alvások, regeneráció

A füvet gyakorlatilag mindenki azért szívja, hogy kikapcsoljon és hátrahagyja a való élet forgatagát. A testnek ugyan olyan fontos, hogy a lélek is nyugodt legyen, hiszen számos folyamat akkor működik igazán, ha nem stresszeli magát az ember. A fűnek ez a legszembetűnőbb és legerősebb hatása, aminek hála nem csak a stressz oldódik, de nagy alvások és ezáltal hosszú és tényleg kimaxolt rengerációs ciklusok várnak a felhasználójára.

 22_020911fitness.jpg

A fórumokon természetesen mennek a viták azzal kapcsolatban, hogy érdemes-e a testépítés mellett akár csak heti egyszer is szívni, vagy igazi testépítő-e az, aki néha ráfanyalodik egy vicces cigire, hiszen a fitness alapelveinek abszolút ellentmondó dologról van szó. Aki crossover hitvilágot szeretne magának felépíteni, az biztos, hogy fog a fűnek és az edzésnek is helyet találni benne, aztán a rövid- vagy hosszútávú hatások megélése után rájön, hogy a kettő számára összeegyeztethetetlen vagy egyszerűen csak nem működő kombináció. Az alkohol és az edzés egymásra gyakorolt hatásairól számos kutatás készült, amikből egyértelműen kiderült, hogy könnyen realizálható visszaesés tapasztalható az alkoholfogyasztás után, a fű ilyen jellegű kutatásairól viszont egyelőre nem tudunk. Az biztos, hogy ha egy testépítő lazulni és kikapcsolni akar valamilyen könnyű drog segítségével, akkor mindenképpen jobb választás lesz számára a marihuána, mint az alkohol, az igazi lényeg - mint szinte mindenben - az lesz, hogy képes lesz-e vele mértéket tartani és meghagyni ezt egy havi egyszeri mókának. Persze mi ugyan úgy óvunk mindenkit bármelyik szer használatáról, a cikk csak azért született, mert sokakban felmerült a kérdés, hogy a kettő együtt milyen hatással van egymásra. Mint láthatjuk van pozitív és negatív hatása is, az pedig, hogy egy fegyvert gyilkolásra vagy sportlövészetre használnak, mindig a felhasználó kezében dől el. A marihuánát (főleg a kivonatait) a fenti összeállítás alapján akár tudatosan is lehet a testépítést segítő szerként használni, de őszintén szólva ki az istennek van kedve szimplán azért és tudatosan beállni, hogy estére lelazuljon a vádlija és éjjel jobban regenerálódjon a végre először sikeresen lenyomott fél kiló túró után?