Ugrás a tartalomhoz
nov. 03. 2014

A grépfrút diéta

Bodys körökben hívhatnánk Kai Greene diétának is, de mi most nem tesszük. Toleránsak maradunk.

Valamikor a 80-as években, mikor az amerikai társadalom elkezdte felismerni, hogy az XXL méretet már csak a gyerekek és azok babái hordják, hirtelen mindenki diétákat kezdett gyártani. Elég volt valami jól hangzó körítés, vagy csak néhány „A” listás celeb reklámarcnak és már dőltek is a milliók. Ami persze dollárban nézve igen jól hangzik. No hát, a grépfrút diéta is egy ezen remekművek közül.

 

112-geAPWFRUIT.jpg

Nagyon egyszerű az elmélet, együnk rengeteg grépfrútot, aztán azt eszünk amihez csak kedvünk van és azonnal fogyni kezdünk. Ja és még egy apró betűs kitétel, hogy a teljes kalóriabevitel ne legyen több mint napi 800 kcal. Érdekes módon ez mire hozzánk ért, addigra már jellemzően 1000 kcal lett. Nem mintha ez számítana. Aki 800 vagy 1000 kalóriát eszik naponta az fogyni fog, ha csak nem egyhúsz magas 30 kilóval megáldva. Ha már ennyire keveset eszünk akkor tök mindegy, hogy azt mivel egészítjük ki, legyen az grépfrút, canis merga, vagy csapágygolyó, akkor is fogyni fogunk. No de hát lássuk a részleteket!

 

1403168897_1148970_z.jpg

 

Dr. Fujioka (tehát nem a brit tudósok) a Scripps Klinika Egészségügyi Központjában San Diego-ban egy 12 hetes vizsgálat során azt tapasztalta, hogy azok akik minden étkezéshez fogyasztottak grépfrútot, azok átlagosan 1,6 kg-ot fogytak a placebo csoporthoz képest.

Ebből Dr. Fujioka csapata arra a következtetésre jutott, hogy van valami a grépfrútban, ami csökkenti az inzulin szintet. Márpedig ha alacsony az inzulin, akkor a szénhidrátokból véráramba kerülő cukor nehezebben rakódik le testzsírként. Ráadásul a nagy inzulin ingadozás az étvágyat is fokozza.

Tehát, ha igaz a feltételezés és tényleg hat a grépfrútot az inzulin szintre, akkor ez csak előnyt jelent minden diétában. A grépfrút diéta újabb verzióiban a már lazábbak a szabályok, így elég rugalmasan lehet meghatározni a komplex szénhidrátok arányát a bevitt fehérjeforrásokhoz, így már nem kell tartatni az esetleges energia hiánytól, ami viszont lassíthatja a fogyást.

 

Azonban zárójelben megemlíteném, hogy ez még mindig csak feltételezés, a mai napig nem jött rá senki (Kai Greene-n kívül), hogy miként működik a grépfrút.

 

Mi inkább azt javasoljuk, hogy ha szeretjük a grépfrútot, akkor együk kedvünkre, de ne ezt az őrült diétát alkalmazzuk, mivel az ennyire alacsony kalóriabevitel nem egészséges és nem is tartható fenn hosszú távon. Sajnos rengeteg magyar női „tudományos” oldalon reklámozzák, hogy ezzel a módszerrel néhány hét alatt mennyit lehet fogyni, de ne dőljünk be ennek, 800 kcal bevitelével persze hogy összezuhanunk rövid idő alatt, de ezzel többet ártunk magunknak, mint használunk.