Ugrás a tartalomhoz
dec. 07. 2014

A koleszterin diéta

A 90 napos diéta után valami kiégett bennem, de már kezdek jobban lenni. Mondanám, hogy újra tudok végre írni, de eddig sem tudtam. Mindenesetre ma megpróbálkozom egy fokkal értelmesebb dolgot körbejárni, mégpedig a koleszterin diétát. A koleszterin a hétköznapi ember számára valami rémisztő mumus, ami kicsinálja az érrendszerünket és megöl minket. Anélkül, hogy a részletekbe belemennénk, le kell szögezni, hogy ez messze nem igaz. Koleszterinre szükségünk van, rengeteg élettani folyamatban részt vesz, ráadásul saját szervezetünk is előállítja. A baj akkor kezdődik, amikor hirtelen túl sok lesz belőle és elkezd az érfalakon lerakódni és vagy elzárja azokat, vagy egyszer csak egy nagyobb darab leválásával trombózist okoz.

l_fbd850e0-61ee-11e1-8659-e7d30f100004.jpg

A magas koleszterin szint kialakulásának legfőbb oka az életmódunkban rejlik. Nagy mennyiségben fogyasztunk magas koleszterin tartalmú ételeket, a zsíros és főleg a telített zsírban gazdag ételeket. Ehhez még hozzáadódik, hogy a napi mozgásunk kimerül abban, hogy az irodában egy nap három-négyszer elballagunk az asztalunktól a teakonyháig egy újabb kávéért. Egy magára kicsit is adó embernek, aki sportol heti rendszerességgel és odafigyel a táplálkozására is valószínűleg soha nem lesz gondja a koleszterin szintjével (sem). Azonban nálunk még az emberek nagytöbbsége még mindig az EU elnyomó, kizsákmányoló és hódító politikájának éli meg, ha nem eheti meg a kis töpörtyű adagját, meg a hozzá járó hasaalja szalonnáját. Volt edzőm mondogatta mindig, hogy aki napi húsz percet mozog, annak nem kell soha foglalkoznia a koleszterin szintjével. Valószínűleg ez igaz is. Azonban mennyivel könnyebb néhány szem bogyót bedobni, mint leballagni az utcára és kocogni pár kört, így még mindig többet költünk sztatin tartalmú gyógyszerekre, mint terembérletre.

cholesterin.jpg

De én most itt nem akarok senkit sem megtéríteni, így csak a saját privát véleményem, hogy az egész koleszterin hisztéria egy túlfújt lufi. Ha valakinek az életmódja miatt magas a koleszterin szintje, akkor attól, hogy azt gyógyszerekkel vagy diétával szabályozzuk, még nem fog kisebb valószínűséggel meghalni, mert ha nem a trombózis, akkor majd jön más, ami betesz neki. Nem a tüneteket kell megszüntetni, hanem az okot.

easy-ways-to-reduce-cholesterol-levels.jpg

Van egy másik „népcsoport” is egyébként, akiknek magas a koleszterin szintjük. A szteroidok mellé használt ösztrogén gátlók megemelhetik a koleszterin szintet. Ebben is megoszlanak a vélemények, van, aki soha nem tapasztalta, van, akinél viszont érezhető. De szerintem ezzel a vonallal nem kell most foglalkoznunk, mert nekik nem diétára van szükségük és ez az egyik legjelentéktelenebb mellékhatás a sok közül, ami el úgyis szembesülnek majd.

 

Viszont mivel mégiscsak ez az írás a koleszterin diétát bemutatni született meg, hát íme:

Az állati eredetű élelmiszereknek van koleszterin tartalma. A növényieknek jellemzően nincs. Együnk sok zöldséget, főzeléket. Az állati eredetűek közül pedig próbáljuk meg összevadászni azokat, amelyeknek alacsonyabb a koleszterin tartalma. Ehhez rengeteg segítséget találunk a neten, táblázatok formájában. Ha kíváncsiak vagytok a koleszterin szintetekre, akkor ballagjatok el a legközelebbi EFI irodába és ingyen és bérmentve megnézik nektek két perc alatt.

A mi véleményünk pedig az, hogy egyetek tisztán, sportoljatok, ne szedjetek Arimidexet és ne foglalkozzatok a koleszterinnel!