Ugrás a tartalomhoz
dec. 12. 2014

A Mayo Clinic diéta

Végre egy diéta, ami nem borít ki, mire leírom! A diétákat két csoportba lehet sorolni, az egyik, amiben van valami koncepció és valamilyen fenntartható elméleten alapul, míg a másik, ami csak valami „frappáns” ötlet felhasználásával próbál meg kultuszt építeni, de értelme nem sok van, sőt a legtöbbször ezek hosszú távon inkább károsak. A Mayo Clinic szerencsére inkább az első csoportba tartozik.

mayo_logo.jpg

Az elmélet a minnesotai Mayo Klinikán született meg valamikor 2010 környékén, innen kapta a nevét. Az már magában elég referencia egy diétának, ha nonprofit alapon jön létre, mégis hosszú távon fenn tud maradni. Lássuk hát, miről szól:

Két fázisa van, az első az „Add le!, míg a második a „Éld!”, ami addig tart, amíg el nem érjük a kívánt súlyt, de inkább életünk végéig, mivel ez egy életmód, nem csak egy egyszerű táplálkozási módszer. Azt az ígéretet kapjuk, hogy az első két hétben, akár 5 kilót is leadhatunk és utána is heti fél-egy kilótól szabadulhatunk meg a diéta segítségével.

tmcd_mobile_widget_banner-1.jpg

A diéta egyik része arról szól, hogy mit és mennyit ehetünk. Hat élelmiszer csoportból válogathatunk össze magunknak kellően változatos étrendet:

  • Gyümölcsök
  • Zöldségek
  • Teljes kiőrlésű gabonafélék
  • Fehérjedús élelmiszerek, bab, hal, húsok
  • Telítetlen zsírok
  • Édességek, de csak kis adagokban

Ezek mellett ehetünk szinte bármit, de csak nagyon kis adagban és az első fázisban tilos az alkohol fogyasztás. Ez azért elég motiváló tud lenni, hogy minél hamarabb eljussunk a második fázishoz, ahol már lehet alkoholizálni, bár ott is csak napi átlagban 75 kcal-nyit. Ez bizony csak napi 1,5 – 2 dl sör, azaz heti kb. 1-1,5 liter, de azért azzal már el lehet tengődni egy darabig. Táplálkozás szempontjából tényleg elég rugalmas, senkire nem próbál meg ráerőltetni egy adott módszert, csak egy megközelítést ad, amit mindenki testre tud szabni, a saját alkatának és igényének megfelelően.

pyramid1.jpg

A diéta másik része az életmódunkat próbálja meg megváltoztatni, egyrészt a testsúly szempontjából káros szenvedélyekről próbál leszoktatni, nassolás, tv előtti csipegetés, stb. Másrészt pedig rendszeres testmozgást javasol, kezdetnek napi 30 perc könnyű mozgást, sétát, egyszerűbb gyakorlatokat. Napi fél óra, azért nem kevés, még ha csak egy sima sétáról is van szó, annak aki eddig nem foglalkozott az egészségével, igen nagy lépés előre.

Szerintem egy diéta, ami testzsír csökkenést ígér, nem lehet hiteles ha nem kell hozzá mozogni valamit.

Akit érdekelnek a részletek, itt találja meg ezt a diétát, vagy vegye meg a könyvet.

Mivel ezek a diéta leírások rettentő unalmasak tudnak lenni, és mivel közeledik a karácsony, ezért a fenti képekkel próbálom megköszönni, hogy elolvastátok ezt az írást. Mikor a képeket szedtem össze a poszthoz, akkor hozta fel a gugli eme referenciákat.... Azért van, aki sokkal „vonzóbban” tudja tálalni a diétákat ;-)