Ugrás a tartalomhoz
feb. 22. 2015

Nem ehetsz nagymamád kalácsából, mert gluténérzékeny vagy? Süss neki egyet te!

Nagymamám imádja a kalácsokat, épp ezért is készíti őket nagy szeretettel és gyakorisággal, szinte mindig, amikor haza utazok. Sajog a szívem, amikor meglátogatjuk és a konyhájában mennyei illatok kavarognak a levegőben és nekem mindig nemet kell mondjak a finomságokra vagy tűrnöm az egész napos gyötrő hasfájást.
Megoldást kellett találnom és mivel nagymamám egészségügyi állapota már nem teszi lehetővé a hosszú sütögetéseket, úgy gondoltam, hogy ideje viszonozni évekig tartó szolgálatát és átvenni a fakanalat.
Nehéz versenyezni nagyi pihekönnyű, szuperédes, omlós, kelt kalácsával, de némi odafigyeléssel, szeretettel és egy tuti recepttel minden megoldható.
Hát tessék, itt a tuti recept:
Gluténmentes kalács
img_8343.JPG


Hozzávalók:

- 1 tojás + 1 fehérje (a sárgájával majd megkenjük sütés előtt)...
- 125g laktózmentes túró
- 150g gluténmentes liszt ( én köleslisztet kevertem utifűvel)
- 30g protein por (nálam vaníliás absoRice)
- 40g kókuszolaj
- víz
- aki igényli, tehet bele édesítőt

Töltelék:

Tetszés szerint lehet bármivel tölteni. Pudinggal, csokival, lekvárral, túróval, almával, mákkal, meggyel, dióval, ...
Én avokádós muffinok tésztáját használtam fel (ha figyeled a blogot, hamarosan jön a recept).

Elkészítés:

A hozzávalókat összekeverjük (annyi vizet adunk hozzá, hogy a tészta könnyen formálható legyen), kicsit pihentetjük.
Ha az utifű eléggé megszívta magát és a tészta egy nem ragadós labdává alakult, nyújtjuk, töltjük, tekerjük, megkenjük és 180 fokon aranybarnára sütjük.
Jó étvágyat! :)