Ugrás a tartalomhoz
feb. 26. 2015

A South Beach diéta

De most tényleg. Minden alkalommal körülírom, hogy a divatdiéták parasztvakításra lettek kitalálva. Erre jönnek a kommentek, hogy miért ajánlgatunk hülye módszereket. Nem ajánlunk mi semmit, mindenki azt eszik és annyit, amennyit akar, mi csak leírjuk, hogy van ilyen és ilyen diéta és kész pont. Többnyire hozzá szoktam tenni, hogy hülyeség, ne csináljátok, de akkor se mindenkinek megy át az üzenet. Ezért most kihangsúlyoznám az elején már. ENNEK SEM LESZ SEMMI ÉRTELME!

south-beach-6-week-program1.jpg

A diéták általában a tengeren túlról jönnek. Rengeteg angol és amerikai módszer terjedt el a világban. Könnyű nekik, mindenki hozott anyagból dolgozik. A South Beach diéta nem fogyásra lett kitalálva, de mellékhatásként feltűnt, hogy a páciensek lefogynak tőle. Érdekes megállapítás egy olyan helyen, ahol minden harmadik ember túlsúlyos.

Egy Dr. Agatston nevű kardiológus kitalálta, hogy a hozzá forduló betegek állapotán megpróbál egy speciális diétával segíteni. Kidolgozott egy módszert, amitől aztán a kövér szívbetegek egy csapásra nem annyira kövér szívbetegek lettek. Miután rájött, hogy a szív és érrendszeri panaszokat sokkal kisebb arányban tudja orvosolni a diétával, mint ahogy a páciensek fogyni kezdtek az étrendtől, hát gyorsan papírt és ceruzát ragadott és megírta a SB diétát. És mivel volt annyira jártas a marketing világban, így a könyvet nem „kardiológiában nem annyira működő” diétának keresztelte el, hanem a jól hangzó „South Beach” választotta és innen már nem volt visszaút a siker felé. Miután feltalálta a spanyol viaszt, már csak egy jó körítés kellett hozzá, egy kis hollywoodi csavar és már kész is volt a csodadiéta.

arthur-agatston-gluten-solution.png

Az elmélet az, hogy táplálkozz tisztán, ami igazából nem nagy újdonság. Óvatosan a rossz zsírokkal és figyeld a szénhidrátok GI értékét. Ez nem egy low-carb diéta mondja ő, ehetsz szénhidrátot, csak nem mindegy, hogy mikor és milyet. Pont ezért három ciklusra osztja a diétát, amiből az első mindjárt arról szól, hogy semmilyent, semmikor. Persze, hogy kiürülnek a glikogén raktárak és vele együtt több liter víz. Megvan az alap, mindjárt fogytál 4-5 kilót az első héten, hát innen már hülye lennél abbahagyni. Jön a második fázis, amikor is már jöhetnek az alacsony GI értékű, összetett szénhidrátok és itt már azért lelassul a fogyás, sőt fel is fog szaladni hirtelen egy pár kiló, viszont innentől már egészséges kaját eszel, ergo jó neked. Aztán a harmadik fázisban már lehet lazítani egy kicsit, cél hogy ne kezdj el jojózni, de azért ne is kelljen aszkéta életet élned. Mindehhez rengeteg sovány húst javasol és kevés zsírt. Így a kalória bevitel alacsony marad. Összefoglalva ez egy tiszta kaján alapuló kalóriadeficites táplálkozási módszer. De hogy minek ehhez a SB?

Egyetek tisztán és hagyjátok a hülye diétákat!