Ugrás a tartalomhoz
már. 02. 2015

Egy gyors módszer a tökéletes fenék eléréséhez

Magyarország a tízmillió szakértő országa. Itt szerencsére mindenki ért mindenhez és barátságosan, támogatóan hozzá is tud szólni bármilyen témához. A mai téma a formás kerek női fenék. Így erről is mindenkinek megvan a tudományos elmélete. A plasztikai sebészek szerint csak az implantátumok segítenek, a fitnessz guruk szerint a rengeteg izolációs gyakorlat a megoldás. Rosszabb esetben valami kipping roham lesz a javaslat. Ha egy webáruház tudományos cikkét olvassátok el, akkor pedig az L-carnitin, tejsavó és még valami csodaszer mértéktelen fogyasztása hozzhatja csak el a sikert. Pedig van egy „kiskapu”, amivel az évekig tartó kemény edzés, tudatos táplálkozás helyett néhány hónap alatt leglább ezt a célt elérhetjük, testünk formálásában.

powerlifting-barbell-featured.jpg

Mivel a feleségem is olvassa a blogot, így megpróbálok visszafogott és pártatlan lenni, hiszen a legszebb női fenék, amivel találkoztam valaha, az övé természetesen. Kijelentem, hogy a bemutatott képek semmilyen hatással nincsenek rám és témában végzett kutatásaim, megfigyeléseim csupán a véletlen művei, én soha nem akartam odanézni!

Leegyszerűsítve a dolgot, háromféle fenék létezik:

1. Lapos

A hízásra különféleképpen vagyunk hajlamosak, mindenkinek máshová rakódik le. Ha se izmosak nem vagyunk, se kövér fenekűek, akkor lapos a seggünk. Mivel a genetikai alapon műúködő szépségideálunk a teltebb fenék felé vonz minket, ezért a lapos fenék, még ha izmos is, általában nem nyerő. A legtöbb sportoló lány legnagyobb problémája, hogy ha nem a fenekére és mellére hízik elősként, akkor muszáj tartania az alacsony testzsír százalékot, viszont így elől hátul lapos lesz. Hát, valamit valamiért.

cf-toronto-back-squat_6491-550x365.jpg

2. „Túl gömbölyű”

Ugyen milyen kultráltan tudok fogalmazni? Azok a lányok, akiknek a felmenői között termékenységi istennők voltak, nos, ők hajlamosak a kipárnázódásra. A túl sok testzsít alaktalanná teszi a feneket, így ha még alatta szinte semmi izom nem létezik, akkor is egy alaktalan massza marad, ami nem is igazán hozzánk tartozik, hiszen csak a gravitációnak fogad szót, nekünk nem. Ha viszont izmos a fenekünkön van rengeteg zsír, akkor abból írtozatos mozgás koordináció jön létre, félgömbök, amelyek matematikailag leírhatatlan több dimenziós tér- és időbeli függvény szerint végzik mozgásukat. Mégjobban kiemelve ezzel az irdatlan méretüket.

3. A Tökéletes

A feleségemé. :-)

9afs8is.jpg

A tökéletes forma megszerzését a már fent említett probléma nehezíti, azaz, ha nem oda hízunk, akkor csak az izommal tudunk játszani, ami viszont nem jön olyan könnyen. Vagy mégis? Mivel ez egy sport témájú blog, így próbáljuk megkeresni a megoldást a saját területünkön. Melyik sport az ahol a leggömböjűbb fenekek vannak? Nem, nem a testépítés, nem az aerobik, hanem ott ahol ez a legkevésbé fontos tényező, az erőemelés. Vicces. Nekik nem annyira. A legtöbb „szakértő” egyet ért abban, hogy a feneket a guggolással lehet a legjobban formálni. Azonban a mértéktelen guggolásnak van egy mellékhatása, ami a nőknél nem feltétlenül előnyős, mégpedig, hogy a combfeszítőt is fejleszti. Különösen a nők hajlandóak felszisszenni, hogy ők nem akarnak súlzyós edzést végezni, mert nem akarnak megvastagodni. Haha, az emberek 99%-a sohasem lesz vastag attól, hogy súlyzós edzést végez, a nőknél meg még magasabb ez a szám. De ettől függetlenül megnyugodthatnak, mert van olyan módja a guggolásnak, ami nem annyira terheli a feszítőket, ellenben a csípőt annál inkább. Ez pedig nem más, mint a „low bar” guggolás. És már megint az erőemeléshez jutottunk vissza.

maxresdefault.jpg

Front vs. high vs. low bar

A három legfőbb guggolás forma közül a mi szempontunkból most az a különbség, hogy leegyszerűsítve, ahogy haladunk hátrafelé a rúddal, úgy kerül a terhelés is egyre hátrébb, azaz csökken a feszítők szerepe és nő a csípőé. Ezt sokan lenézik, és azt mondják, hogy LB guggolás az már inkább egy jóreggelt gyakorlat és nem is igazi guggolás. Van ebben is némi igazság, de minket ez most nem érdekel. Nekünk az a fontos, hogy ettől a mozgástól a fenekünk fog nőni és szinte semmi más. A szabályos LB lényege, hogy a rudat nem a trapéz izom tartja, hanem amennyire tudjuk, leengedjük a hátsó deltákra. itt sem szabad, hogy a karunk tartsa a rudat, annak a hátunkon kell feküdnie. Nem kell megijednie, annak, aki először csinálja. Furcsa lesz, de természetszerű, hogy nem tudunk függőleges háttal leguggolni, kicsit előre fogunk dőlni, közben ugyanezzel a mozdulattal ki kell tolnunk a csípőnket hátra. A youtube-on rengeteg oktató videót lehet találni, nem is próbálom meg itt leírni a módszert.

starting-strength-review-of-mark-rippetoes-barbell-bible_dsm.jpg

Ugyan a cél itt az, hogy izomtömeget növeljünk, azonban én mégis azt mondom, hogy nem kell magas ismétlésszámokat használni, nyugodtan lehet az erőemeléőknél bevált 1-5 ismétlést kombinálni néhány magasabb 6-10 ismétléses edzéssel. Kombinálni kell az erőfejlesztést, a volumen edzést és bedurrantást. Nincs mindenkire általánosan igaz szabály vagy módszer, ezért inkább, akit érdekel, az kérdezzen az edző válaszol rovatban, vagy akár kommentben. Vagy csak simán nézzen utána valamelyik népszerű módszernek, startingstrength, stronglifts5x5, Wendler 5/3/1, The Cube, stb. Ha erre a módszerre adjuk a fejünket, akkor én azt mondom, csináljuk teljes erőbedobással, azaz hagyjuk a sallangot, és maradjunk a heti három edzésnél, a négy alapgyakorlattal és csak minimális kiegészítő gyakorlatot végezzünk. Garantálom, hogy fél éven belül látványos változáson megy keresztül a hátsó felünk.

maxresdefault_1.jpg

Az igazi kemény erőemelő edzés mellett a táplálkozásnál csak a fehérje bevitelre kell nagyon figyelni, hogy meglegyen a mennyiség, a kalóriákat nem annyira kell számolni, lehet enni bőségesen, mert nagyon hatásosan tolja le rólunk a zsírt. Aki viszont túlsúllyal kezd neki a programnak, annak célszerű egy kalória határt belőni, hogy tényleg rövid idő legyen az eredmény elérése.

Egy hátránya azért van a dolognak. Ez tényleg csak a csípőt tudja felhozni gyorsan. Minden másért ugyanúgy meg kell küzdeni! Csajok, ha a kerek fenék a kérdés, akkor ez a végső válasz, nem a 42! 

weik58a.jpg