Ugrás a tartalomhoz
ápr. 04. 2015

A végső válasz az izomnövelés kérdésére

Mindenki a szent grált keresi, a titkot, amivel folyamatosan tud fejlődni. A legtöbb média időről időre meg is írja a titkot, amivel „most 5 kiló izmot pakolhatsz magadra egy hónap alatt”, vagy „két centivel vastagabb karjaid lehetnek egy edzés után”. Tény, hogy vannak módszerek, amelyekkel kizökkenthetjük magunkat a stagnálásból, de előbb utóbb mindenki megközelíti a genetikai határát, ahol már csak grammokban és milliméterekben mérhető változásokról lehet beszélni. Ilyenkor aztán jön a csalódottság és elkezdünk a csodákban bízni. Pedig azok nem igazán vannak, főleg nem az edzésmódszerekben.

mutantarms_1.jpg

No de hát, jöjjön napjaink egyik leghitelesebb alakja, kedvenc tanácsadónk Rich Piana, aki mindig megmondja a frankót. Ahogy tette a múltkor a 8 órás karedzéssel úgy most megint elárulja a titkos receptet a comb méretű karok eléréséhez. Rich egyébként általában nem mond hülyeségeket, most is van alapja a mondandójának, bár nem pont az, amire ő kihegyezi. De néha azért egy kicsit meredek állításai is vannak, bár neki elnézzük ezeket is.

Lássuk tehát az életelixírt, a csodát a végtelenül növelhető karokhoz, a végső kérdésre a végső választ!

A módszer alapja a „feeder workout” (létezik erre magyar kifejezés egyébként?) azaz normális esetben az ember egy adott izomcsoportot egyszer-kétszer edz le egy héten, de itt minden nap megkapja a maga kis terhelését pluszban. Extra magas ismétlésszámmal és igen alacsony súllyal. Leginkább a gyenge, lemaradott testrészekre alkalmazható. Rich példája a kar izmairól szól, mert elmondása szerint ő is erre alkalmazta.

Az első feladat, hogy vegyél két 15 fontos egykezes súlyzót. Mi már itt meg leszünk lőve, mert nem egyszerű 6,8 kilós súlyzót találni, de talán nem vallunk kudarcot akkor sem, ha 6,5 vagy 7 kilós súlyokkal esünk neki a feladatnak. Ha megvannak a súlyzók, akkor minden este lefekvés előtt hanyatt vágod magad és csinálsz 100 ismétlés tricepsz nyújtást, pihenő és megállás nélkül. Csak pumpálunk eszeveszetten. Ezután felülsz, és azonnal csinálsz 60 ismétlés kalapács bicepsz gyakorlatot. Ezután egyből vissza a tricepszhez és így tovább. Összesen 3 sorozatot kell csinálni megállás nélkül. Ha ezt végig csináltad, akkor Rich szerint olyan bedurranást fogsz tapasztalani, mint még soha életedben, az izmaid égni fognak, a vénáid átütik a bőrőd. Ezután irány a füdőszoba, de nem fürdés következik, hanem pózolás. Nézd meg a tükörben, hogy mekkorára sikerült felpumpálni az izmaidat. Rácsodálkozol, hogy mekkora kibaszott egy herkules vagy és irány az ágy. Se kaja, se semmi, irány aludni. A se semmibe a szex is beletartozik, barátnő, feleség így járt, most egy évig nincs szex. Simán beválalható egy normális méretű karért. (Még leírni is fáj) Tehát az edzés után egyből alvás, és itt jön az elmélet. Mikor lefekvés előtt horror filmet nézel, akkor éjszaka hajlamos vagy rosszat álmodni, zombik üldöznek, fejek hullanak, mert az agyad tovább pörög az elalvás előtt látottakon. No de ha te a lemararadott testrészedet edzed közvetlenül elalvás előtt, akkor az agyad azon fog pörögni, hogy növessze az adott testrészt. Éjszaka van növekedési hormon és pihenés, éjszaka fejlődünk. Miért ne adjunk egy extra löketet ennek és próbáljuk rávezetni a szervezetünket, hog ymit részesítsen előnyben.

Hogy mennyire hatékony ez a módszer? Próbáljátok ki! Létezik több hasonló elmélet, bár inkább a volumenre kihegyezve, mint a pszichés hatásra, de a végeredmény valószínüleg ugyanaz lesz. Ahogy Rich is mondja, tartsatok egy próba hónapot és meg fogjátok látni az eredményt! Vagy nem. De legalább vittél egy kis változatosságot az életdbe. Ja és a szexet meg szuszakoljátok be máskorra, mert az legalább annyira fontos, mint a lemaradt testrészek felhozatala. Ugye?