Ugrás a tartalomhoz
ápr. 09. 2015

A gluténérzékenyek csodaterméke: A hajdina

Ez a Dél-Nyugat Kínából származó csodanövény számos jótékony hatással bír. Hogy párat kiemeljek:

  • gluténmentes (!)
  • zsírmentes
  • számos ásványi és vitaminanyag forrás (pl. réz, mangán, magnézium, kalcium)
  • fehérjeforrás
  • kedvezően hat a koleszterin-szintre és a vérnyomásra
  • magas a rosttartalma
  • támogatja az emésztést
  • esszenciális aminosavakat tartalmaz

A hajdinát ugyan úgy lehet használni, mint a rizst, szinte bármilyen étel elkészíthető belőle. A piacon liszt formájában is megtalálható, azonban érdemes más liszttel keverni, mert kissé kesernyés az íze.
Én csokis-kókuszos hajdinakását készítettem belőle elsőként, hamar elfogyott.

11102691_1577984065817449_2589363189016057257_n_1.jpg

Elkészítés

150 g hajdinát olajon kicsit megpirítunk, felöntjük egy kis növényi tejjel és rövid ideig főzzük.
Shaeker-ben kikeverünk 40-50g (ki mennyire édesen szereti) fehérjét (a legjobb a csokis-kókuszos ebben az esetben), kókuszreszeléket, tejet, vaníliát, kakaóport és ráöntjük a hajdinára. Kész is!

A hozzávalók aránya tetszőleges.

Jó étvágyat hozzá :)