Ugrás a tartalomhoz
jún. 12. 2015

Ajváros csirke

Nekem az ajvár igazi nyári alapanyag, ami valószínű annak köszönhető, hogy általában az adriai nyaraláson elfogyasztott csevapcsicsa mellett találkozhatunk vele. Kalóriából keveset, ellenben ízből rengeteget tartalmaz, így bármikor bevethető, ha valami unalmas ételt szeretnénk felturbózni. Ez az ajváros csirke annyira jó, hogy én képtelen vagyok megunni.

instagramcapture_781cd7c3-3949-4a36-8d7c-edd383627f78.jpg

Sajnos a fantasztikus ízvilághoz a tejfölre is szükség van, amiből nagy bánatomra még nem találták fel a zsírmentes verziót, de mivel ez nem egy étkezésre való adag, így a végeredmény nem annyira borzasztó. Ráadásul a kisült zsírt a végén a vízzel együtt le is öntjük, így valószínű a zsírtartalom a kiszámolt értéknél valamivel alacsonyabb lesz.  

Hozzávalók:

  • 500 g csirkemell filé
  • 150 g ajvár
  • 100 g 12%-os tejföl
  • 100 g zsírszegény sajt lereszelve (esetemben 20 g zsír 100 g sajtban – Bluedino jadel sajt, Lidl)

A húst szeletekre vágjuk, majd kicsit kiklopfoljuk. Sózzuk, borsozzuk és minimális zsiradékon (kókuszzsíron) mindkét oldalát hirtelen megpirítjuk, de nem sütjük készre. Ezután egy tepsibe/jénaiba szorosan egymás mellé fektetjük a hússzeleteket, és megkenjük a tetejüket az ajvárral, majd a tejföllel, a végén pedig megszórjuk a reszelt sajttal. 200 fokos sütőben addig sütjük, amíg a sajt szép piros lesz a tetején. Elég sok vizet enged, ezt nem árt a vége felé leönteni róla.

Én ezt az adagot 5 étkezésre osztottam el, így az értékek adagonként a következőképp alakultak:

  • Kalória: 223 kcal
  • Fehérje: 31 g
  • Szénhidrát: 4 g 
  • Zsír: 9 g