Ugrás a tartalomhoz
okt. 04. 2015

Top 8 izomépítő étel

Mit szólnál, ha azt mondanám, nem feltétlenül kell több időt az edzőteremben töltened ahhoz, hogy izmot építs vagy hogy szálkásabb légy? A kulcs: megfelelő táplálkozás.
Sokan időt és energiát pazarolnak arra, hogy naponta több órát edzenek, és közben egyáltalán nem foglalkoznak a helyes étkezéssel. Mintha a több edzéssel kompenzálnák a reggeli kakaóscsigát és az esti film közben elropogtatott nachost. Pedig az az igazság, hogy szarból nem lehet várat építeni... A hatékony edzés alappillére a helyes táplálkozás. Nézzük hát, mivel támogathatod a fitness céljaidat a konyhában!

dietbody.jpg

Sovány marhahús
Ha izmot akarsz építeni, ennek kell lennie étkezésed alapjának. Hogy miért? Mert tele van hasznos tápanyagokkal: 100g csak 147kcal-t tartalmaz, 21g fehérjét,  nagy mennyiségű aminosavat, több mint 10-féle makro- és mikronutrienst, köztük vasat, cinket, B6 vitamint. 

Csirkemell
A marhahúshoz hasonlóan nagyon jó fehérjeforrás, ráadásul rengetegféleképpen el lehet készíteni, csak a fantáziánkat kell használni hozzá. Szinte már megunhatatlan. ;)

Túró
Tökéletes kazeinforrás. A kazein egy lassú felszívódású fehérje, ami tökéletes az izmok fejlődéséhez, különösen akkor, ha nincs lehetőségünk a 2-3 óránkénti fehérjebevitelre. Ráadásul nagyon jó B12 és kalcium forrás.

Tojás 
Szintén egy remek fehérjeforrás, ráadásul 9 esszenciális aminosavat is tartalmaz, emellett kolint (jóféle zsír) és D vitamint. Ha valami, a tojás igazán megéri az árát!

marha.jpg

Tonhal és egyéb halak
Magas fehérje- és omega3 zsírsavtartalommal rendelkezik, ami nemcsak azért fontos, mert ez egy olyan esszenciális zsírsav, amelyet szinte kizárólag tengeri halakból tudunk fedezni, de nagyon fontos szerepe van az anyagcsere egészséges működésében és a fogyásban is.

Zab
Az egyik legjobb szénhidrátforrás, köszönhetően az alacsony glikémiás indexének. Magas tápanyag- és rosttartalma miatt, növeli a jóllakottság érzését, csökkenti az éhségérzetet, így a fogyásban is segíthet.

blueberry_oatmeal.jpg

Zöldségek és gyümölcsök
Először is, a zöldségek és gyümölcsök gazdagok antioxidánsban, amely az immunrendszer megfelelő működését segítik. Másodszor, rengeteg hasznos tápanyagot tartalmaznak, mint például C vitamint. Ráadásul emésztést segítő rostokat is tartalmaznak.

Olajos magvak
Megfelelő mennyiségű és minőségű zsírok fogyasztása nemcsak egészségügyi szempontból, de fitness szempontból is elengedhetetlen, hiszen fontos szerepet játszanak a hormontermelésben (tesztoszteron, növekedési hormon), és ezáltal az izomépítésben is. Kiemelt helyen állnak az egyszeresen- és többszörösen telítetlen zsírsavak, melyek a lazac és a zöld leveles növények mellett az olajos magvakban és növényi olajokban (például a lenmagolajban) vannak nagy mennyiségben.