Ugrás a tartalomhoz
jún. 11. 2016

5 tényező ami csökkenti a tesztoszteron szinted

A tesztoszteron egészséges szintje korcsoportonként változik. Ahogy öregszünk a tesztoszteron szint fokozatosan csökken. Ez teljesen természetes, de mi van akkor, ha ez a szint már fiatalabb korban vagy ideje korán alábbhagy? Ha úgy érzed magad, mint egy kiherélt oroszlán, akkor több nyomós ok is állhat a háttérben. Így mielőtt azon gondolkodnál, hogy mivel tudnád felturbózni férfi hormonjaidat, előtte inkább vizsgáljuk meg, mivel lehet megakadályozni hogy a tesztoszteron szintet a pincébe süllyedjen. Ha az alábbi 5 faktort sikerül száműzni az életedből, akkor garantáltan nem lesz szükséged, se természetes, se illegális tesztoszteron fokozó szerekre.

12715065_f520.jpg

1. Tartós stressz

Nem meglepő, hogy a mindennapi stressz az idegrendszer nyírbálásával egy időben öli meg a tesztoszteron szinted. Egy norvég tanulmány szerint a folyamatosan fennálló stressz drasztikusan, akár felére is csökkentheti a tesztoszteron szinted. A vizsgálatot 8 fiatal egyetemi hallgatón hajtották végre, akiknek a vizeletükből kiderült, hogy a vizsgaidőszak után átlagosan 5,6 ng / ml-el csökkent a tesztoszteron szintjük.Ha tehát úgy érzed hogy súlyos pszichológiai vagy fizikai stressznek vagy kitéve, legyen az az egyetemi vizsgaidőszak vagy a főnököd miatt, akkor talán épp itt az ideje, hogy ellenőrizd a tesztoszteron szintet egy orvossal. 

0.jpg

2. Xeno-ösztrogén

A xeno-ösztrogén olyan típusú xenohormon, amely konyha nyelven megfogalmazva utánozza az ösztrogén hormonokat. Ezek szintetikus vagy természetes kémiai vegyületek. A szintetikus xeno-ösztrogéneket általában ipari vegyületekben használnak, amelyek mindegyike ösztrogén hatású az élő szervezetre.

Egészségügyi szakértők azt tanácsolják, hogy együnk minél több bio élelmiszert, ezzel is elkerülve a vegyi anyagok szervezetbe juttatását. Igaz a xeno-ösztrogén élelmiszerekben való jelenléte bizonytalan, de ha egy mód van rá és szeretnél magas tesztoszteront, akkor érdemes elkerülni a tartósító szereket tartalmazó élelmiszereket.

29136f99b2c7297837bb9f8213edaf7f.jpg

3. Sör

Ez az egyik, ami a legsokkolóbb a listán- de jogosan, mert a sör bizony jelentősen csökkentheti a tesztoszteron termelésed. Egy 2004-es  tanulmány kimutatta, hogy már a mérsékelt sörfogyasztás is 6,8% -kal csökkenti a tesztoszteron plazmák számát. Ez mind a komlónak köszönhető. A komlóban  jelentős mennyiségű fitoösztrogének vannak jelen, melyeknek ösztrogénaktivitása ugyan mérsékelt, de nem véletlen terjedt el a várandós anyukák sörfogyasztása egészséges kereteken belül.

c3997142576e6f4d163ead570965368d_xl.jpg

4. Finomított szénhidrát

Finomított szénhidrátok alatt elsősorban a fehérlisztet és a kristálycukrot értjük. Előnyük, az hogy könnyen emészthetők, de kevésbé értékes forrásokat tartalmaz, míg az összetett szénhidrátok rostokat, növényi olajokat és vitaminokat is tartalmaznak. A finomított szénhidrátok nagyobb mértékben növelik az inzulin szintet, ami a tesztoszteron szint rovására mehet.

059b5172f773b2b473f575a152c3d6dc.jpg

5. A hús mellőzése

Evidens, hogy elegendő fehérje bevitel nélkül nincs izomnövekedés. A megfelelő fehérje mennyiség testépítőknél naponta (2-3g/testsúly kg), ami egyben a tesztoszteron szint növekedését is jelenti. Főként fehér, de akár vörös húsok, tejtermékek, halfélék egyensúlyozzák és megemelik tesztoszteron szinted. Ha kevés húst eszel, azzal elmulasztod a fehérjeszintézissel járó tesztoszteron fokozó hatást.

Posztunkat a GymBeam Sporttáplálék-kiegészítőket forgalmazó webáruház támogattagymbeam_also_banner.jpg