Ugrás a tartalomhoz
sze. 12. 2016

Tunkel Nándi - A 155 kiló és Aki mögötte van

Tunkel Nándi az elmúlt pár napban úgy robbant be a köztudatba, mintha egy több ezer méter / szekundumos sebességű meteor lenne. Rendesen rá is szolgált a hirtelen hírnévre, hiszen a riói paralimpián mindössze 4 évnyi felkészülés után azonnal bronzérmet szerzett erőemelésben és emellett olyan teljesítményt nyújtott, amit sokunk megirigyelhet: 155 kilós fekvenyomással lett harmadik, ami pontosan 3,16 szorosa a testsúlyának.

tunkel_nandor_1.jpg

Amikor először lementél a terembe, akkor mennyit sikerült kinyomnod?
Elsőre 60 kg-ot sikerült és a bátyám és a haverok biztatására próbáltam meg.

Elsőre 60 kiló? Az nagyon szép! Előtte sportoltál mást, vagy ez a 60 kiló csak úgy csuklóból jött?
Semmit nem sportoltam elsőre, csak úgy jött.

Az egyik cikkben olvastam, hogy egy csalódás vitt le a terembe Téged. Azóta, hogy olimpiai bronzérmes vagy, beszéltél az illetővel? Változott valami?
Évek óta nem beszéltem a lánnyal, neki azóta már családja van, de nincs harag köztünk. Semmi nem változott, jelenleg is szingli vagyok, majd talán idővel megtalálom a párom, de ez a bronz érem még nagyobb motivációt adott hogy még keményebben edzek.

Hányszor szoktál edzeni egy héten? Van valami csavar az edzésprogramodban, valami szuper titkos gyakorlat esetleg, vagy mindent a Nagy Könyv szerint csinálsz?
A szervezetem más mint egy átlag embernek, heti 5 edzésem van egy héten, csak a hétvégén pihenek, ebből 3 fekvenyomás, a másik két nap kiegészítő gyakorlat. Egy nap 2 órát edzek, de igen, mindent a Nagy Könyv szerint csinálok. Ha versenyere készülök, akkor piramisban edzek és 100%-ig megyek fel, sőt, akkor többet vagyok nagy súlyon is.

Azt tudod már, hogy mikor lesz a következő versenyed?
Igen, idén mar pihenek, jövő tavasszal pedig februárban Dubaiba Világkupa.

Dubai? nem hangzik rosszul főleg, hogy ott feltehetően komoly díjazásokra is lehet számítani. Mennyire motivál a pénz?
Nem nézem a pénzt sohasem, nem amiatt csinálom a sportot. Szerintem ha valaki azért sportol, az már régen rossz, de persze nézni kell azt is, mert pénz nélkül nem lehet fejlődni és nem lehet versenyekre sem járni.

Azért egy jó szponzor sosem árt. Nehéz volt szponzort szerezni?
Kisebb szponzorok már régóta vannak, ezek felét én kerestem meg, a másik fele pedig engem keresett.

A Scitec is szponzorál. Őket Te kerested meg, vagy Ők vették fel Veled a kapcsolatot?
A Sitec-et mi kerestük meg, mert az edzőm, Szabó Ozor már team tag volt és én is szerettem volna az lenni mielőtt még kiutazom.

Akkor ha jól sejtem borzasztóan élvezed azt, amit csinálsz.

Van példaképed?
Nincs. :)

Mióta űzöd a sportot?
4 éve pontosan.

A sporton kívül van más "szerelmed", amit nagyon szívesen csinálsz és teljesen kikapcsol?
Vezetni nagyon imádok, mind kocsit és motort egyaránt. Horgászni és kirándulni is nagyon szeretek.

Melyik az a gyakorlat, amit kifejezetten utálsz, de nem hagyhatod ki?
Nincs olyan, mind imádom.

Akkor hasazni és lábazni is szoktál?
Néha szoktam, de keveset, de nem azért mert nem szeretem, hanem mert nem ezek a fő izomcsoprtok, amiket edzek.

Egyedül edzel, vagy van állandó edzőtársad?
Egyedül edzem, de van védőkeret, ha már nagy súlyba nyomok és valami miatt nem megy, csak visszadobom.

Hány kilót érzel még magadban pluszban, amit ki tudsz hozni?
Szerintem Tokyo-ban már utolérem a többieket. Oda már szeretnék 170-175 körül stabilan nyomni.

Négy év alatt azért az a +15-20 kiló már nem sok.Milyen táplálékkiegészítőket szedsz?
Csak a Scitec. 100% Whey Protein, Mega Daily vitamin, amino, mást nagyon nem szedtem most.

És kreatint szoktál szedni? Az olimpián mennyire tűrik meg az ilyesmit?
Nincs az olimpiának velük baja, csak legyen bevizsgált a termék. Amikor doppingon vagyunk, akkor ott úgyis megkérdezik mik azok a táplálékkiegészítők, amiket szedtél vagy esetleg gyógyszerek.

Az alkatod mennyire előny, vagy hátrány ebben a versenyszámban?
Előnye a rövid a karom, hátránya az, hogy kevesebb izmot lehet rá fel dolgozni, mint egy hosszabb karra.

Mennyire szoktál diétázni?
Mindig figyelem a súlyom, de nagy verseny előtt a komoly felkészülés az 2 hónap, ott már szigorú a kaja, az edzés is és hát vannak a táplálékkiegészítők is. 

Ezekben a napokban az egész Világ Rád figyel. Mi az, amit szeretnél üzenni nekünk / nekik?
Nincs lehetetlen mindenki le tudja győzni a korlátait
 

Abban biztosak vagyunk, hogy Nándiról még hallani fogunk és így, hogy egy kicsit megismerhettük nagyon várjuk a tokyo-i szereplését és borzasztóan drukkolunk Neki, hogy meglegyen az a 170-175 kiló és ismerve az elszántságát valószínű, hogy lesz ott még több is. :)

süti beállítások módosítása