Ugrás a tartalomhoz
már. 26. 2015

Mákos guba, vagy valami olyasmi

Pár hete rám tört az érzés, hogy nekem márpedig mákos guba kell. Igazából, ha a cukrot lecseréljük, az eredeti recept sem annyira ördögtől való egyszer-egyszer, főleg, ha nem fehér lisztes kifliből készítjük. De most nem kompromisszumra törekedtem, hanem arra, hogy egy teljes mértékben diétabarát verziót hozzak össze.

Van az angol nyelvben egy olyan elnevezés, hogy baked oatmeal. Talán sült zabkásának lehetne hívni, de nálunk annyira nem elterjedt. Lényegében egy szilárdabb állagú zabkásáról van szó, amit sütőben kell megsütni. Finom, krémes. Gondoltam, ebből indulok ki.  Én azt a mákos gubát szeretem, ami pudingos a tojássárgájától, nem azt, ami csak le van öntve tejjel, és olyan ázott borzalom. Szerintem ez teljesen visszaadja azt az érzést. Annyira finom lett, hogy este úgy feküdtem le, hogy vártam a reggelt, hogy újra ehessek belőle.

instagramcapture_f8c9ae91-f56c-4d99-8083-4c52818a7d55.jpg

Hozzávalók:

  • 90 g apró szemű zabpehely
  • 30 g vaníliás protein
  • 60 g mák
  • 3-4 ek eritrit
  • 2 tojás
  • 50 g mazsola
  • 1 narancs héja
  • vanília vagy vaníliakivonat
  • 3 dl tej (1,5%-os)
  • 2 dl víz

A mákot ledarálom az eritrittel. Majd összekeverem a zabbal, proteinnel és a mazsolával és egy kisebb szilikonos, vagy sütőpapírral bélelt tepsibe, esetleg tortaformába teszem.

A tojásokat szétválasztom. A sárgáját elkeverem a tejjel, vízzel, belereszelem a kezeletlen vagy alaposan megmosott narancs héját, belekaparom a vaníliát, és ezt az egészet a zabos-mákos keverékre öntöm és kicsit átkeverem. Most még folyós, de a zab felszívja majd a folyadékot, és szépen összeáll. 180 fokos sütőbe teszem, és addig sütöm, amíg megszilárdul és a teteje épphogy elkezd pirulni.

Ekkor kiveszem a sütőből arra az időre, amíg a tojásfehérjéből habot verek. Elkezdem felverni a tojást, amikor már habos, hozzáadok 1-2 kanál eritritet, és tovább verem, amíg szép kemény állagú lesz. Ha ez megtörtént, rákanalazom a habot a "guba" tetejére, és hullámokban eloszlatom. Szép egyenesre is simíthatjuk, de nekem így jobban tetszik. Mehet vissza a sütőbe, lehetőleg felső sütésre, hogy szépen megpiruljon. Ez viszonylag gyorsan megvan, figyeljünk, nehogy odaégjen.

3-4 adag isteni finom reggeli lesz belőle (melegen is, hidegen is). Kevesebb mákkal, 0%-os tejjel lejjebb lehet tornázni a zsírtartalmát, de így sem olyan vészes, ha azt nézzük, hogy fele a mákból származik. A mákolaj pedig segít a csontritkulás megelőzésében, ami nők esetében különösen fontos.

A teljes adag kalóriaértékei

  • Kalória: 1175 kcal
  • Szénhidrát: 122 g
  • Zsír: 52 g
  • Fehérje: 65 g

süti beállítások módosítása