Ugrás a tartalomhoz
jún. 11. 2015

"Fejben eldöntöttem, hogy kibírom, megcsinálom, bizonyítanom kell!"

2011 és 2013 között már több versenyen is elindult, ahol szintén előkelő helyezéseket ért el, de kétségtelenül a mostani eredményére lehet a legbüszkébb, a 2015-ös GRAND PRIX HUNGARY-ra. - Takács Zsolttal beszélgettünk. 

11111043_959481977417526_6408210381625266276_n.jpg

Takács Zsolt a GRAND PRIX HUNGARY után

Szia Zsolti! Legutóbbi találkozásunk óta alig 1 év telt el és máris azzal kell szembesülnöm, hogy bezsebelted az idei GRAND PRIX HUNGARY első helyét. Először is engedd meg, hogy gratuláljak a bodybuilding.blog.hu szerkesztősége nevében is ehhez a szép eredményhez! Aztán vágjunk is bele, mert igazán kíváncsi vagyok, hogy miként kerültél a püspökladányi szerény edzőtermi körülményekből ilyen szintre.

Kinőtted a ladányi edzőtermeket? Karrier, vagy miért döntöttél úgy, hogy Debrecenbe veszed az irányt?

Szia! Nagyon szépen köszönöm az interjút, valamint a gratulációt is. Először is köszönetet szeretnék mondani mindazoknak akik segítettek a versenyfelkészülésemben. A CSALÁDOMNAK, az edzőtársaknak (Krisztiánnak, Pistikének, Bencének), valamint a szakmai segítséget nyújtó Plumbás Ádámnak.
Szó sincs kinövésről, őszintén mondom nagyon szerettem a ladányi edzőtermet, mindig jó hangulattal teltek az edzések. Elég jól felszerelt kis terem volt, bár a mostani új terembe még nem jártam csak képekről láttam. Ha lesz alkalmam elmegyek és kipróbálom. Azért hagytam ott a ladányi termet, mert volt egy lehetőségem egy debreceni edzőnél versenyezni. Ahogy teltek az évek én végeztem a sulival, és sajnos az utóbbi pár évben kicsit elhalványult a kapcsolat a debreceni edzővel mikor elkezdtem dolgozni Balmazújvároson a Forma Fitness edzőtermében. 

11390078_958096080889449_8063700353586147339_n.jpg

Kérlek foglald össze, hogy mi történt Veled az elmúlt egy évben?

Volt jó, rossz dolog is egyaránt ami történt velem. Talán a rossz dolgokról ne is beszéljünk, ennek nem itt a helye. Az elmúlt egy évben nem is olyan régen sikeresen letettem a jogosítványt, amit már régóta meg szerettem volna szerezni. Nagyon gondolkoztam, hogy most jogosítványszerzés után mi legyen. Verseny, vagy kocsi?! Nagyon nehéz döntés volt számomra. Ha a versenyzést választom akkor, hol indulhatnék, hol lenne esélyem… Átgondoltam, de végül csak a versenyzést választottam. Az edzőtársak sokat segítettek ebben a döntésben, hogy megkell próbálni, véghez kell vinni. Szerencsére kicsit nagyobb izomtömeggel, súllyal kezdtem el a versenyre való felkészülést. A diétázás előtt 92-95kg között mozogtam, nekem ez már elég siker élmény volt. Életemben nem voltam ennyi kiló. Mondhatni szerencsére nem az a típusú alkat vagyok aki nagyon bezsírosodik, így talán egy fokkal könnyebb volt számomra.  Hirtelen dióhéjban ennyit tudok elmondani az egy évről ami épp az eszembe jutott.

Miben más ez a mostani győzelem a többi versenyen elért helyezéseidtől?

A második legrangosabb versenyem volt! Ahol igazán szép eredménnyel büszkélkedhetek. Elmondhatom, hogy a Tatabányán megrendezett INBA versenyen az open -178 cm kategóriában sikerült elhozni az első helyezést! Ráadásul  két 1. helyezést is:

  1. GRAND PRIX HUNGARY 2015
  2. NATURAL TESTÉPÍTŐ ÉS FITNESS ORSZÁGOS BAJNOKSÁG

 

Hogyan készültél a versenyre? Hogy épül fel egy versenyfelkészülésed?

Teljes „mellbedobással” ! Kérlek szépen eddigi leghosszabb diétám volt, ami 13 hétre lett lebontva. Precízen minden ki lett számolva az utolsó rizs szemig is! Az utolsó két hétben nagy segítségemre vált a Pesten, a Flex Gym-ben való konzultáció, és edzés Plumbás Ádámmal, és edzőtársával Simon Attilával. Így az utolsó két hétben Ádám keze irányítása alá kerültem, amit nem bántam meg! Érti a dolgát! Számomra az utolsó egy hét volt a legrosszabb mikor már tudtam alig van hátra és állandóan más ételekre gondoltam nem pedig arra amit épp ennem kellett. De szerintem ez természetes dolog, általában mindenkinél így nyilvánul meg. Szerintem most nem voltam olyan „idegbeteg” se mint annó a versenyeken. Átgondolt fejjel készültem minden egyes edzésre! Fejben eldöntöttem, hogy kibírom, megcsinálom, bizonyítanom kell!! Nem csak magamnak, hanem azoknak, akik segítettek valamilyen szinten a felkészülésben, hogy büszkék lehessenek rám!

1510033_961430167222707_1726546510641253306_n.jpg

Balról a második Takács Zsolt

Azt mondtad, hogy 300 km-t vezettél a verseny előtt, ami nagyon megterhelő volt és idegileg is felőrölt. Tudom, hogy nehéz szavakba önteni a verseny előtti pillanatok érzéseit, de kérlek próbáld meg velünk érzékeltetni, hogy a több hónapos diéta végeztével, milyen érzés végül már csak arra várni, hogy Téged szólítsanak a színpadra?! 

Kezdő jogosítvánnyal merész húzás volt ilyen állapotban neki vágni egy ilyen hosszú útnak. De megoldottuk! Sikeresen megérkeztünk. Az utolsó hetekben már senkivel se volt kedvem beszélni főleg a versenyről, de állandóan felhozták. Na izgulsz már? Várod már? Mikor lesz a verseny? Ilyenkor a válaszom az volt, jövőre lesz. :) Próbáltam csak az edzésekre, és a verseny napjára koncentrálni. Nem szabadott, hogy kizökkentsenek, a ritmusból. A lemondás nekem csak annyiról szólt , hogy nem ehetek olyan finom ételeket amik otthon készültek. Pedig hétvégén elhiheted volt elég sok szép és jó…( palacsinta, sütemények, piskóták stb..) ,pedig nem is vagyok olyan édesszájú, inkább sós párti vagyok, de mégis kívántam. Muszáj  volt megállnom, ha az első helyet akarom elhozni. Számomra ez nem volt kérdés! Eltereltem az egész napomat mindig vagy játszottam, vagy aludtam.    

1536569_961430453889345_4998876095330221451_n.jpg

Ki motivált és kik segítették a versenyfelkészüléseidet?

A cél motivált, az 1. hely, hogy meg kell nyerni!
A CSALÁDOM, edzőtársaim (Krisztián, Pistike, Bence), valamint Plumbás Ádám! Ezúttal is szeretném még egyszer megköszönni, hogy tartották bennem a lelket, húztak előre a cél fele. Ezúton szeretnék elnézést kérni ha volt olyan idegbeteg napom amikor esetleg valakit megbántottam, de szerencsére szerintem elég jól viseltem az egész felkészülést. 

Volt valaha mélypontod, amikor azt gondoltad, hogy nincs tovább és feladod?

Kimerem állítani, hogy NEM!!

Mi a hosszú távú célod, mit szeretnél elérni még ebben a sportágban?

A célom, hogy elismert legyek, valamint nem utolsó sorban, mint mindenkinek az álma egy szponzor! Nyilván tudom ezért sokat kell tenni, de én azon vagyok teljes mértékben! Lehet, ha más helyen lennék, vagy máshová születtem volna lehet már kicsit fentebb lennék. Bár ezt már nem fogjuk megtudni. De megpróbálom az álmomat valóra váltani. Mióta elkezdtem az edzést ez februárban volt 5 éve, azóta életem részévé vált. Ebben élem ki magam!  

11403467_961430270556030_4986335417297547560_n.jpg

Balról a második Takács Zsolt

Gondolkozol azon, hogy a mostani sikered után kategóriát váltasz a natural testépítést illetően?

Nehéz döntés! Ezen gondolkozok mostanában, de erre az évre ennyi volt a versenyzésből. Jövő évtől szeretnék, vagy egy újabb kategóriát váltani, vagy megvédeni a címet! De ez a „helyzettől függ” már ha érted mire gondolok, mert tanulni is szeretnék.  Addig is van még időm, gondolkozok! :) De az biztos, garantálni merem, hogy nagyobb izomtömeggel fogok a következő versenyen a színpadra állni!

Jelenleg ebben a sportágban látod a jövődet? Hivatásként tekintesz rá vagy hobbyként?

Igen! 100%-osan! Másban már el se tudnám képzelni magamat. Természetesen hivatásként!

Mit tanácsolnál a fiatal generációnak vagy azoknak, akik épp az első testépítő versenyükre készülnek?

Készüljenek becsületesen! Pont a versenyen is volt egy 16 éves srác akivel beszélgettem. Első versenye volt neki is pont, kimerem mondani nagyon jó genetikával rendelkezett. Csak még fiatal volt a többi junior között így 16 évesen. De látszott rajta, hogy nem adja fel! Minden egyes kezdő versenyzőnek mondanám nem mindig az 1. hely a legfontosabb. Inkább, hogy milyen jól érezd magad a színpadon.

Köszönjük a válaszokat, amelyekkel remélhetőleg sok sporttársunkat motiváltál, esetleg versenyre ösztökéltél. További sok sikert kívánunk a testépítésben!

süti beállítások módosítása