Ugrás a tartalomhoz
júl. 10. 2015

Töltött tortilla lapok

A receptet egy angol oldalon láttam először, kissé módosítva és gluténmentesítve készítettem el és mióta elfogyott csak arról álmodok, hogy újra elkészítsem.
ISTENI finom ez a cucc!

11651360_440586302787647_1546189790_n.png

Ha nincs kedved a tortillával bajlódni, csak vegyél a boltban, sok helyen van már teljes kiőrlésű is.
Ha mégis, itt a recept, ami alapján elkészítheted.

Hozzávalók:

  • 250 g teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1 csapott teáskanál só
  • 175 ml víz (forró)
  • 4 g sütőpor
  • 11 ml olivaolaj --> összegyúr, kinyújt és olajos serpenyőn kisüt.

A gluténmentes változata a liszten múlik, én lisztkeverékkel és rizsliszttel készítettem, de lehet akár kukorica, hajdina, cirok lisztet is használni.

A töltelékhez ezeket az alapanyagokat használtam:

  • csirke
  • spenót
  • reszelt mozzarela sajt

A lapokat (ha nem mi készítjük, akkor is) a forró serpenyőn felforrósítjuk, megfordítjuk és egyből mehet rá a sajt, kockákra vágott kisütött csirkemell kockák, spenót és rá még egy réteg sajt, ami a másik lapot hozzá "ragasztja". Megfordítjuk (ügyesen, hogy ne potyogjon ki a töltelék) és a másik oldalát is jól átsütjük, hogy a sajt teljesen elolvadjon és ezzel összetapassza a két lapot.

Vigyázz, nagyon ragályos!

süti beállítások módosítása