Ugrás a tartalomhoz
sze. 23. 2015

Királybúza lisztes receptek a mindennapokra

Kenyér, kifli és baconos rúd a legkirályabb lisztből. 

kifli.png

Hozzávalók:

  • 1kg teljes kiőrlésű királybúza liszt + 1 bögényi a formáláshoz
  • 1/4 élesztő
  • 6-7 dl víz
  • 2 e.k. olaj vagy zsiradék
  • 4 k.k. só
  • 1 k.k. cukor (én szőlőcukrot használtam)

Ebből a mennyiségből készítettem el 3 fajta finomságot. A tökmagos kenyeret, a ciabatta kiflit és a baconos rudat.

kenyer.png

Elkészítés:

Elsősorban a tésztát kelesztettem:
1 órával előtte a lisztet és a vizet 1 helységbe tettem, tálban, hogy egy hőmérsékletűek legyenek és a vízből kipárologjon a klór, ami megöli az élesztő gombákat. 
1 óra elteltével a vízben jól elmorzsoltam az élesztőt, hozzáadtam a cukrot, olajat és a liszt 1/4-ét. Mindezt csomómentesre gyúrtam és hozzáadtam a liszt maradékát és a sót.

Még itt szétválasztottam a kenyérre szánt mennyiséget a többitől és abba tökmagot kevertem.
1,5-2 órán át kelesztettem. A tészta tökéletesen megkelt, majd ezután tetszés szerint formáltam: a kifliket kicsit megcsavartam, a rudakat baconnel összetekertem és a kenyeret egyszerűen csak formába tettem és a tetejét megszórtam zabpehellyel.

Előmelegítettem a sütőt (240 fok), majd egyenként beraktam őket. A kenyérrel kezdtem. A kenyeret 50 percig kell sütni, az első 15 percben 240 fokon, majd a maradék 35 percben 190 fokon. Így lett tökéletes.
A többit 200 fok körüli hőmérsékleten sütöttem.

bacon.png

Mondanom sem kell, hogy hatalmas sikere volt, esélyem sem volt letesztelni, meddig áll el a kenyér, mert már másnap nyoma sem volt a sütésnek.

Én mindenképp beiktatom az étrendembe, mert finom, könnyen lehet vele dolgozni és nem bántja a háklis pocakomat!

Jövök még receptekkel, kövessétek a blogot sok figyelemmel!

süti beállítások módosítása