Ugrás a tartalomhoz
máj. 06. 2014

A fejlődés útján

Előzmények: Gumiszalagos edzés

[...]Introvertált: Nehezen barátkozó, befelé forduló, a külső világtól elforduló. Pszichológia órán a tanár azt mondta, hogy ezek azok az emberek, akik az utcán lesütött szemmel mennek. Egy introvertált személyiségű ember nem tud egy számára idegen környezetben, idegen emberek között  hamar feloldódni. Csendben figyel. Emiatt kimarad olyan tevékenységekből, amelyek őt is érdeklik ugyan, de a benne lévő gátlások miatt nem tud időben reagálni. A frusztráció ezáltal tovább nő.
Mindig is ebbe a típusba tartoztam. Emiatt sokan félre ismertek, vagy egyből levonták a következtetést "nagyképű, mert nem beszélget velünk". 
Egy idő után erre tudatosan figyeltem és igyekeztem összeszedni magam, és magamra eröltetni a nyitottságot. Viszont ez nem volt könnyű, főleg, ha olyan típusú emberek vettek körül, akiknek mindenről határozott véleményük volt.

ningi.jpg_1.jpg

Miért is kezdtem bele ebbe a lelkizésbe? Mert most először az életben érzem azt, hogy amit elértem az a kitartásomnak és az akaraterőmnek köszönhetem. Nem adtam fel félúton, nem vallottam kudarcot, és ez annyi pluszt adott nekem, hogy új embernek érzem magam. Nem csak a külsőmet tekintve, de a külalakbeli változás segített hozzá ehhez az érzéshez. Önbizalmat adott. Rájöttem, hogy képes vagyok a fejlődésre, nyitott vagyok a változásra. Ezek pedig mind azt jelentik, hogy egy befelé forduló személyiségből a külvilág felé nyitó személyiséggé formáltam magam. 
Jó érzéssel tölt el, hogy motiválhatok másokat. Ismerősök és ismeretlenek keresnek meg, hogy elmeséljem a változásomat és segítsek nekik is. Ez lett az én utam.

Nyilván az ember nem tud kibújni a bőréből, így nekem is akadnak még nehéz pillanataim. Itt nem a diétát értem, hanem inkább kisebb lelki cívódásokat. Egyáltalán nem kifogásként kezelem a három gyereket, de a kevés alvás, vagy az állandó éjszakai megébredések rányomják a bélyegét egy-egy napra. Tehát nem mondom, hogy azért mert sportolok és egészségesen próbálok élni, akkor csak és kizárólag boldog és kiegyensúlyozott ember lehetek, de sok pozitívat kaptam ettől az életmódtól.
Még csak a fejlődés útján járok, még sokat kell tanulnom, ügyesednem, erősödnöm. Még nem tudom, hogy mi is lesz a pontos cél. Egyelőre csak elképzeléseim vannak.

süti beállítások módosítása