Ugrás a tartalomhoz
már. 10. 2015

Tonhalas zabpehelyliszt pizza

Amikor kedvem, időm és kreativitásom engedi, szeretek búzaliszt helyett valami alternatívát használni. Hajdinát, rizslisztet, bármit! Pizzatészta témában eddig a barna rizslisztes tetszett legjobban, de ennek az elkészítése nekem nagyon macerás volt. A következő recept gyors, reform és állagra majdnem olyan jó, mint a rizslisztes.

zabpizza1.jpg

Januárban kezdtem az új munkahelyemen. Kaptam mentort, aki a betanulást és a beilleszkedést segíti. Kicsit izgultam, hogy kivel „kötöm össze az életemet” a következő három hónapra. Amikor az egyik első közös ebédünknél közölte, hogy metált hallgat, majd mindenkit megkínált a házi készítésű magtejes, eritrites „csodakakójával”, már tudtam, hogy jól ki fogunk jönni. Tőle származik a következő zabpehelylisztes pizza receptje.

 

Hozzávalók a tésztához:

  • 300 g zabpehelyliszt (a sima zabliszt kesernyés, úgyhogy jobb a zabpehely)*
  • 300 g túró
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 kávéskanál só (ez egy körülbelüli érték, 3 nagy csipetet szórtam bele, de én mindig kóstolgatom közben)
  • 3 evőkanál kókuszzsír olvasztva (kb. 70 g) – ez egyébként el is hagyható a túró miatt
  • 1 dl langyos víz

Pizzaszósz:

150 g passzírozott paradicsomot összekevertem sóval, borssal, fokhagymával, bazsalikommal és oregánóval.

Feltéthez:

A kolléganőm receptjét követtem, de természetesen a feltét a végtelenségig variálható.

  • 1 tonhalkonzerv
  • 1 marék olajbogyó (kb. 100 g)
  • 120 g sajt reszelve

A tészta alapanyagait összegyúrjuk. Fontos, hogy vízből csak annyit adjunk hozzá, amennyitől még gyúrható marad a tészta. Nem fog lejönni a végén a kezünkről, de a tálból szépen ki lehet szedni.

Mivel nem búzaliszttel van dolgunk levegőben pörgetés helyett fogjuk és szétnyomkodjuk a tésztát a sütőpapírral bélelt tepsiben. Jöhet rá a pizzaszósz és a feltét. Mehet az előmelegített sütőbe, és 180 fokon körülbelül 25 percig sütjük.

zabpizza2.jpg

Kalóriatartalom 1 szeletben (8 szelet lett összesen):

  • 379 kcal
  • 29 g szénhidrát
  • 21 g zsír
  • 16 g fehérje

Más, mint a hagyományos pizza, de legalább olyan finom és nagyon laktató.

*Ha gluténérzékeny vagy, de zabot ehetsz, akkor is mindenképpen ellenőrzött, gluténmentes zabpehelylisztet használj!

süti beállítások módosítása